Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Analiza asociativnosti uzorka "Fishpond Flush"

Špela Unovič orcid id orcid.org/0000-0002-8702-0068 ; Srednja medijska i grafička škola, Ljubljana, Slovenija
Asja Nina Kovačev ; Sveučilište u Ljubljani, Fakultet zdravstvenih studija, Ljubljana, Slovenija
Barbara Rodica ; Sveučilište Novo Mesto, Ekonomski fakultet i informatika, Fakultet zdravstvenih znanosti, Slovenija


Puni tekst: hrvatski pdf 330 Kb

str. 225-233

preuzimanja: 207

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 301 Kb

str. 234-242

preuzimanja: 149

citiraj


Sažetak

ovom istraživanju ispitivano je kakve asocijacije izaziva uzorak »Fishpond Flush« švedske dizajnerice Hanne Werning. Svrha istraživanja je praćenje utjecaja različitih boja i oblika na učinak likovne strukture uzorka u optičkom smislu i na sadržajnoj, semantičkoj i simboličkoj razini. Prema tome, svrha istraživanja je odrediti i kakva je asocijativnost koju pruža umjetničko djelo u smislu semantičkih dimenzija i likovne konceptualizacije te utjecaj likovnih elemenata, osobito boja i oblika, na dojam vizualne sintakse, te pokazati da su boja i oblik važni čimbenici koji utječu na percepciju umjetničkog djela. Svrha istraživanja bila je utvrditi postoje li i razlike u percepciji uzorka prema spolu. Utvrđeno je da vizualni dojam uzorka izaziva velik broj različitih asocijacija. Analiza ankete pokazuje također da je boja najvažniji čimbenik koji utječe na percepciju uzorka i da semantičke dimenzije unutarnjih struktura oblika imaju značajan utjecaj na čitav vizualni učinak umjetničkog djela. U daljnjoj analizi rezultata utvrđeno je da u percepciji likovnog rada postoje značajne razlike između ženskih i muških ispitanika.

Ključne riječi

asocijativnost; semantičke dimenzije; vizualna percepcija; umjetničko djelo; uzorak

Hrčak ID:

213622

URI

https://hrcak.srce.hr/213622

Datum izdavanja:

20.7.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 872 *