Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22586/pp.v55i0.83

"Barun Ciganin" (1885.) kao glazbeni spomenik sjećanja na Mariju Tereziju? Činjenice, pitanja, kontroverze

Anna G. Piotrowska orcid id orcid.org/0000-0003-1510-8682


Puni tekst: engleski pdf 171 Kb

str. 345-359

preuzimanja: 453

citiraj


Sažetak

Smatrana “glazbenim spomenikom Austro-Ugarskoj Monarhiji,ˮ opereta Ciganski barun (izvorno Der Zigeunerbaron) iz 1885. godine Johanna Straussa II. (1825. – 1899.) otkriva položaj “kraljaˮ Marije Terezije uvriježenog u društvenom sjećanju Austro-Ugarske Monarhije tijekom 19. stoljeća. Događaji koje prikazuje opereta izravno upućuju na ratna vremena iz vladavine carice Marije Terezije te ukazuju na njenu ulogu u multietničkoj državi kojom je vladala i upravljala. Opereta se može tumačiti kao glazbeni odgovor na konkretne potrebe Austro-Ugarske Monarhije krajem 19. stoljeća obzirom da je, referirajući se na kolektivnu memoriju slavne prošlosti, služila u svrhe propagande.

Ključne riječi

Marija Terezija; opereta; Ciganski barun (1885.); Austro-Ugarska Monarhija; europska glazbena kultura

Hrčak ID:

214665

URI

https://hrcak.srce.hr/214665

Datum izdavanja:

14.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.383 *