hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.21464/fi38304

Ekonomska filozofija. Ekološko-socijalno tržni model gospodarstva (nacionalne ekonomije)

Dragomir Sundać   ORCID icon orcid.org/0000-0001-7236-6106 ; Sveučilište u Rijeci, Ekonomski fakultet, Ivana Filipovića 4, HR-51000 Rijeka
Marko Šundov ; Sveučilište u Rijeci, Ekonomski fakultet, Ivana Filipovića 4, HR-51000 Rijeka

Puni tekst: hrvatski, pdf (1 MB) str. 509-525 preuzimanja: 48* citiraj
APA 6th Edition
Sundać, D. i Šundov, M. (2018). Ekonomska filozofija. Ekološko-socijalno tržni model gospodarstva (nacionalne ekonomije) . Filozofska istraživanja, 38 (3), 509-525. https://doi.org/10.21464/fi38304
MLA 8th Edition
Sundać, Dragomir i Marko Šundov. "Ekonomska filozofija. Ekološko-socijalno tržni model gospodarstva (nacionalne ekonomije) ." Filozofska istraživanja, vol. 38, br. 3, 2018, str. 509-525. https://doi.org/10.21464/fi38304. Citirano 20.06.2019.
Chicago 17th Edition
Sundać, Dragomir i Marko Šundov. "Ekonomska filozofija. Ekološko-socijalno tržni model gospodarstva (nacionalne ekonomije) ." Filozofska istraživanja 38, br. 3 (2018): 509-525. https://doi.org/10.21464/fi38304
Harvard
Sundać, D., i Šundov, M. (2018). 'Ekonomska filozofija. Ekološko-socijalno tržni model gospodarstva (nacionalne ekonomije) ', Filozofska istraživanja, 38(3), str. 509-525. doi: https://doi.org/10.21464/fi38304
Vancouver
Sundać D, Šundov M. Ekonomska filozofija. Ekološko-socijalno tržni model gospodarstva (nacionalne ekonomije) . Filozofska istraživanja [Internet]. 2018 [pristupljeno 20.06.2019.];38(3):509-525. doi: https://doi.org/10.21464/fi38304
IEEE
D. Sundać i M. Šundov, "Ekonomska filozofija. Ekološko-socijalno tržni model gospodarstva (nacionalne ekonomije) ", Filozofska istraživanja, vol.38, br. 3, str. 509-525, 2018. [Online]. doi: https://doi.org/10.21464/fi38304
Puni tekst: engleski, pdf (1 MB) str. 509-525 preuzimanja: 30* citiraj
APA 6th Edition
Sundać, D. i Šundov, M. (2018). Economic Philosophy. Ecological-social Market Model of (National) Economy . Filozofska istraživanja, 38 (3), 509-525. https://doi.org/10.21464/fi38304
MLA 8th Edition
Sundać, Dragomir i Marko Šundov. "Economic Philosophy. Ecological-social Market Model of (National) Economy ." Filozofska istraživanja, vol. 38, br. 3, 2018, str. 509-525. https://doi.org/10.21464/fi38304. Citirano 20.06.2019.
Chicago 17th Edition
Sundać, Dragomir i Marko Šundov. "Economic Philosophy. Ecological-social Market Model of (National) Economy ." Filozofska istraživanja 38, br. 3 (2018): 509-525. https://doi.org/10.21464/fi38304
Harvard
Sundać, D., i Šundov, M. (2018). 'Economic Philosophy. Ecological-social Market Model of (National) Economy ', Filozofska istraživanja, 38(3), str. 509-525. doi: https://doi.org/10.21464/fi38304
Vancouver
Sundać D, Šundov M. Economic Philosophy. Ecological-social Market Model of (National) Economy . Filozofska istraživanja [Internet]. 2018 [pristupljeno 20.06.2019.];38(3):509-525. doi: https://doi.org/10.21464/fi38304
IEEE
D. Sundać i M. Šundov, "Economic Philosophy. Ecological-social Market Model of (National) Economy ", Filozofska istraživanja, vol.38, br. 3, str. 509-525, 2018. [Online]. doi: https://doi.org/10.21464/fi38304

Sažetak
Globalna društvena i gospodarska zbilja dovode u pitanje ispravnost dosadašnjeg poimanja tržišta i zakonitosti koje unutar istog vladaju. Polazeći od argumentacije neodrživosti sadašnjeg tržnog modela, u radu se ističe neophodnost traženja novih rješenja, a jedno je od njih razvoj ekološkog-socijalnog tržnog gospodarstva. Upravo je ekološko-socijalno tržište mjesto na kojem se treba odvijati intenzivna razmjena koja bi, zadržavajući elemente ekonomskog racionalizma, poticala održivi razvoj kroz interakciju ponude i potražnje temeljene na ekološkoj i socijalnoj platformi. Pokretač je svakog tržnog gospodarstva, prije svega, težnja za stvaranjem profita, no ukoliko redefiniramo ulogu konkurentnosti, utoliko možemo stvoriti preduvjete za smanjenje jaza između interesa pojedinaca u obliku profita i društva u cjelini. Kada govorimo o održivoj konkurentnosti, tada prije svega mislimo na konkurentnost koja u sebi objedinjuje ključne čimbenike ekonomskog, društvenog i ekološkog rasta i razvoja, neophodne za uspostavljanje održivog sustava u kojem živimo i posredujemo robom i novcem. Indikatori održive konkurentnosti stoga su determinirani međuodnosom određenih varijabli unutar istih. Simulacijom utjecaja klasičnog tržišta i ekološko-socijalnog tržišta na kapacitet kupovne moći potrošača, u radu se razvija i predlaže primjena tržno-razvojnog dijamanta kao instrumenta za mjerenje održive konkurentnosti gospodarstva. Primjenom odabranih matematičkih jednadžbi definiraju se mogući indikatori konkurentnosti u modelu ekološko- socijalno tržne ekonomije, a čime se značajno pridonosi procesu implementacije koncepta održivog rasta i razvoja – sve na temeljima ekološko-socijalnog i tržnog gospodarstva.

Ključne riječi
ekološko-socijalno tržno gospodarstvo; ekološko-socijalno tržna ekonomija; ekološko-socijalno tržište; održivi razvoj; održiva konkurentnost; tržno-razvojni dijamant; kupovna moć potrošača

Hrčak ID: 215000

URI
https://hrcak.srce.hr/215000

[engleski]

Posjeta: 163 *