Manipulacija čitateljima – prikriveno oglašavanje u hrvatskim novinama
Jelena Jurišić
; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Igor Kanižaj
orcid.org/0000-0002-8807-3655
; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ines Jokoš Sebastijan Janeš Jelena Jurić
APA 6th Edition Jurišić, J., Kanižaj, I., Jokoš, I., Janeš, S. & Jurić, J. (2007). Manipulacija čitateljima – prikriveno oglašavanje u hrvatskim novinama. Politička misao, 44 (1), 117-135. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/20150
MLA 8th Edition Jurišić, Jelena, et al. "Manipulacija čitateljima – prikriveno oglašavanje u hrvatskim novinama." Politička misao, vol. 44, no. 1, 2007, pp. 117-135. https://hrcak.srce.hr/20150. Accessed 15 Jan. 2021.
Chicago 17th Edition Jurišić, Jelena, Igor Kanižaj, Ines Jokoš, Sebastijan Janeš and Jelena Jurić. "Manipulacija čitateljima – prikriveno oglašavanje u hrvatskim novinama." Politička misao 44, no. 1 (2007): 117-135. https://hrcak.srce.hr/20150
Harvard Jurišić, J., et al. (2007). 'Manipulacija čitateljima – prikriveno oglašavanje u hrvatskim novinama', Politička misao, 44(1), pp. 117-135. Available at: https://hrcak.srce.hr/20150 (Accessed 15 January 2021)
Vancouver Jurišić J, Kanižaj I, Jokoš I, Janeš S, Jurić J. Manipulacija čitateljima – prikriveno oglašavanje u hrvatskim novinama. Politička misao [Internet]. 2007 [cited 2021 January 15];44(1):117-135. Available from: https://hrcak.srce.hr/20150
IEEE J. Jurišić, I. Kanižaj, I. Jokoš, S. Janeš and J. Jurić, "Manipulacija čitateljima – prikriveno oglašavanje u hrvatskim novinama", Politička misao, vol.44, no. 1, pp. 117-135, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/20150. [Accessed: 15 January 2021]
Abstracts Posljedica dinamičnosti medijskoga tržišta jest porast utjecaja
oglašivača što se, između ostalog, manifestira u prikrivenom oglašavanju.
Dok veći dio građana ne prepoznaje osnovne karakteristike
oglasa koji se prikazuju kao novinarski tekstovi, i u Hrvatskoj prikriveno oglašavanje sve više postaje dijelom medijskih sadržaja. Posrijedi je manipulacija čitateljima za koju pretpostavljamo da može
imati znatne posljedice i utjecati na povjerenje građana u medije. Nakon usporedne analize klasičnoga oglašavanja i prikrivenoga oglašavanja u radu donosimo rezultate istraživanja primjenom znanstvene metode analize sadržaja dviju najutjecajnijih hrvatskih dnevnih novina, u kojima je u prosincu 2006. godine otkriveno 327 tekstova s elementima prikrivenoga oglašavanja.