hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3143

Što oblikuje percepciju školskih ravnatelja kao profesionalnih menadžera u malim europskim državama? Slučaj Hrvatske

Niksa Alfirevic   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2130-982X ; University of Split, Faculty of Economics, Business and Tourism
Dijana Vican ; University of Zadar, Department of Pedagogy
Jurica Pavičić ; University of Zagreb, Faculty of Economics and Business

Fulltext: croatian, pdf (244 KB) pages 1299-1325 downloads: 163* cite
APA 6th Edition
Alfirevic, N., Vican, D. & Pavičić, J. (2018). Što oblikuje percepciju školskih ravnatelja kao profesionalnih menadžera u malim europskim državama? Slučaj Hrvatske. Croatian Journal of Education, 20 (4), 1299-1325. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3143
MLA 8th Edition
Alfirevic, Niksa, et al. "Što oblikuje percepciju školskih ravnatelja kao profesionalnih menadžera u malim europskim državama? Slučaj Hrvatske." Croatian Journal of Education, vol. 20, no. 4, 2018, pp. 1299-1325. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3143. Accessed 23 Nov. 2020.
Chicago 17th Edition
Alfirevic, Niksa, Dijana Vican and Jurica Pavičić. "Što oblikuje percepciju školskih ravnatelja kao profesionalnih menadžera u malim europskim državama? Slučaj Hrvatske." Croatian Journal of Education 20, no. 4 (2018): 1299-1325. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3143
Harvard
Alfirevic, N., Vican, D., and Pavičić, J. (2018). 'Što oblikuje percepciju školskih ravnatelja kao profesionalnih menadžera u malim europskim državama? Slučaj Hrvatske', Croatian Journal of Education, 20(4), pp. 1299-1325. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3143
Vancouver
Alfirevic N, Vican D, Pavičić J. Što oblikuje percepciju školskih ravnatelja kao profesionalnih menadžera u malim europskim državama? Slučaj Hrvatske. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [cited 2020 November 23];20(4):1299-1325. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3143
IEEE
N. Alfirevic, D. Vican and J. Pavičić, "Što oblikuje percepciju školskih ravnatelja kao profesionalnih menadžera u malim europskim državama? Slučaj Hrvatske", Croatian Journal of Education, vol.20, no. 4, pp. 1299-1325, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3143
Fulltext: english, pdf (244 KB) pages 1299-1325 downloads: 180* cite
APA 6th Edition
Alfirevic, N., Vican, D. & Pavičić, J. (2018). What Drives the Perception of School Principals as Professional Managers in Small European Countries? The Case of Croatia. Croatian Journal of Education, 20 (4), 1299-1325. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3143
MLA 8th Edition
Alfirevic, Niksa, et al. "What Drives the Perception of School Principals as Professional Managers in Small European Countries? The Case of Croatia." Croatian Journal of Education, vol. 20, no. 4, 2018, pp. 1299-1325. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3143. Accessed 23 Nov. 2020.
Chicago 17th Edition
Alfirevic, Niksa, Dijana Vican and Jurica Pavičić. "What Drives the Perception of School Principals as Professional Managers in Small European Countries? The Case of Croatia." Croatian Journal of Education 20, no. 4 (2018): 1299-1325. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3143
Harvard
Alfirevic, N., Vican, D., and Pavičić, J. (2018). 'What Drives the Perception of School Principals as Professional Managers in Small European Countries? The Case of Croatia', Croatian Journal of Education, 20(4), pp. 1299-1325. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3143
Vancouver
Alfirevic N, Vican D, Pavičić J. What Drives the Perception of School Principals as Professional Managers in Small European Countries? The Case of Croatia. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [cited 2020 November 23];20(4):1299-1325. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3143
IEEE
N. Alfirevic, D. Vican and J. Pavičić, "What Drives the Perception of School Principals as Professional Managers in Small European Countries? The Case of Croatia", Croatian Journal of Education, vol.20, no. 4, pp. 1299-1325, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3143

Abstracts
U ovom se radu istražuju obrazovni i društveni faktori koji pridonose percepciji školskih ravnatelja kao neovisne menadžerske profesije. Empirijski su rezultati dobiveni ispitivanjem kućanstava reprezentativnih za Republiku Hrvatsku, malu europsku država koja provodi opsežnu reformu obrazovanja. Empirijski rezultati sugeriraju da povjerenje u pojedine društvene aktere koji su relevantni za obrazovanje i javna percepcija učinkovitosti škola mogu služiti kao čimbenici prognoze javne procjene ravnateljske profesije. Iznose se moguće implikacije za buduća istraživanja i razvoj politika u malim europskim državama. Predložene intervencije u politiku naglašavaju sposobnost institucionalne izgradnje, kao i pokušaj kreiranja pozitivnih povratnih informacija jačanjem međusobnih poveznica između razvoja lokalnih resursa i dijeljenja pozitivnih lokalnih narativa.

Keywords
Hrvatska; obrazovni menadžment; prediktorske varijable; profesija; školski ravnatelji.

Hrčak ID: 216635

URI
https://hrcak.srce.hr/216635

[english]

Visits: 528 *