hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3002

Određivanje stavova budućih učitelja o karakteristikama demokratskih škola

Aybuke Baştürk ; Trabzon University, Institute of Educational Sciences
Taner Altun ; Trabzon University, Fatih Faculty of Education

Puni tekst: hrvatski, pdf (252 KB) str. 1327-1351 preuzimanja: 72* citiraj
APA 6th Edition
Baştürk, A. i Altun, T. (2018). Određivanje stavova budućih učitelja o karakteristikama demokratskih škola. Croatian Journal of Education, 20 (4), 1327-1351. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3002
MLA 8th Edition
Baştürk, Aybuke i Taner Altun. "Određivanje stavova budućih učitelja o karakteristikama demokratskih škola." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. 4, 2018, str. 1327-1351. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3002. Citirano 29.10.2020.
Chicago 17th Edition
Baştürk, Aybuke i Taner Altun. "Određivanje stavova budućih učitelja o karakteristikama demokratskih škola." Croatian Journal of Education 20, br. 4 (2018): 1327-1351. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3002
Harvard
Baştürk, A., i Altun, T. (2018). 'Određivanje stavova budućih učitelja o karakteristikama demokratskih škola', Croatian Journal of Education, 20(4), str. 1327-1351. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3002
Vancouver
Baştürk A, Altun T. Određivanje stavova budućih učitelja o karakteristikama demokratskih škola. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 29.10.2020.];20(4):1327-1351. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3002
IEEE
A. Baştürk i T. Altun, "Određivanje stavova budućih učitelja o karakteristikama demokratskih škola", Croatian Journal of Education, vol.20, br. 4, str. 1327-1351, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3002
Puni tekst: engleski, pdf (252 KB) str. 1327-1351 preuzimanja: 43* citiraj
APA 6th Edition
Baştürk, A. i Altun, T. (2018). Determining the Views of Pre-service Teachers on the Characteristics of Democratic School. Croatian Journal of Education, 20 (4), 1327-1351. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3002
MLA 8th Edition
Baştürk, Aybuke i Taner Altun. "Determining the Views of Pre-service Teachers on the Characteristics of Democratic School." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. 4, 2018, str. 1327-1351. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3002. Citirano 29.10.2020.
Chicago 17th Edition
Baştürk, Aybuke i Taner Altun. "Determining the Views of Pre-service Teachers on the Characteristics of Democratic School." Croatian Journal of Education 20, br. 4 (2018): 1327-1351. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3002
Harvard
Baştürk, A., i Altun, T. (2018). 'Determining the Views of Pre-service Teachers on the Characteristics of Democratic School', Croatian Journal of Education, 20(4), str. 1327-1351. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3002
Vancouver
Baştürk A, Altun T. Determining the Views of Pre-service Teachers on the Characteristics of Democratic School. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 29.10.2020.];20(4):1327-1351. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3002
IEEE
A. Baştürk i T. Altun, "Determining the Views of Pre-service Teachers on the Characteristics of Democratic School", Croatian Journal of Education, vol.20, br. 4, str. 1327-1351, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3002

Sažetak
Obrazovanje učitelja na razini osposobljavanja budućih učitelja i na razini usavršavanja zaposlenih učitelja ključan je faktor za razvoj demokratskih škola. Obrazovanje budućih učitelja prvi je korak u profesionalnom razvoju učitelja. Stoga bi možda i demokratsko obrazovanje trebalo započeti na toj razini. Upravo je zbog toga važno znati kakva stajališta imaju budući učitelji o demokratskom obrazovanju i o karakteristikama demokratskih škola. Cilj ovoga istraživanja jest proučiti percepciju budućih učitelja primarnoga obrazovanja o demokratskom obrazovanju i o osnovnim karakteristikama demokratskih škola. Istraživanje je oblikovano u okviru kvalitativnoga pristupa istraživanju. Skupina koja je sudjelovala u istraživanju sastojala se od šest budućih učitelja primarnoga obrazovanja koji su upisani u četvrtu godinu programa za obrazovanje učitelja na učiteljskom fakultetu. Za dobivanje podataka koristio se polustrukturirani intervju. Podatci su analizirani primjenom metode „analize sadržaja“. Rezultati istraživanja pokazuju da budući učitelji koncipiraju pojam demokracija različitim riječima i na osnovi njihovih iskustava; štoviše, budući učitelji nisu u potpunosti usvojili pojam demokracija. Nadalje, prema stavovima budućih učitelja, demokratsko obrazovanje može se ostvariti putem tematskog i praktičnog učenja. Savjetuje se da tvorci obrazovne politike budu u potpunosti osviješteni o atmosferi demokratskih škola te da se kurikul tematski osmišljava, što uključuje demokratičnost na svim razinama postignuća.

Ključne riječi
budući učitelji primarnoga obrazovanja; demokratsko obrazovanje; demokratske škole.

Hrčak ID: 216634

URI
https://hrcak.srce.hr/216634

[engleski]

Posjeta: 205 *