hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Tijek pedagoške godine u Waldorfskim dječjim vrtićima

Violeta Valjan Vukić
Jelena Berket ; Dječji vrtić „Kocka kockica“

Puni tekst: hrvatski, PDF (162 KB) str. 207-227 preuzimanja: 394* citiraj
APA 6th Edition
Valjan Vukić, V. i Berket, J. (2018). Tijek pedagoške godine u Waldorfskim dječjim vrtićima. Magistra Iadertina, 13 (1), 207-227. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/217844
MLA 8th Edition
Valjan Vukić, Violeta i Jelena Berket. "Tijek pedagoške godine u Waldorfskim dječjim vrtićima." Magistra Iadertina, vol. 13, br. 1, 2018, str. 207-227. https://hrcak.srce.hr/217844. Citirano 11.07.2020.
Chicago 17th Edition
Valjan Vukić, Violeta i Jelena Berket. "Tijek pedagoške godine u Waldorfskim dječjim vrtićima." Magistra Iadertina 13, br. 1 (2018): 207-227. https://hrcak.srce.hr/217844
Harvard
Valjan Vukić, V., i Berket, J. (2018). 'Tijek pedagoške godine u Waldorfskim dječjim vrtićima', Magistra Iadertina, 13(1), str. 207-227. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/217844 (Datum pristupa: 11.07.2020.)
Vancouver
Valjan Vukić V, Berket J. Tijek pedagoške godine u Waldorfskim dječjim vrtićima. Magistra Iadertina [Internet]. 2018 [pristupljeno 11.07.2020.];13(1):207-227. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/217844
IEEE
V. Valjan Vukić i J. Berket, "Tijek pedagoške godine u Waldorfskim dječjim vrtićima", Magistra Iadertina, vol.13, br. 1, str. 207-227, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/217844. [Citirano: 11.07.2020.]

Sažetak
Waldorfska pedagogija jedinstvena je u odgoju i obrazovanju, utemeljena od strane Rudolfa Steinera. Glavni je cilj ove pedagogije težnja za usklađivanjem djetetova „duhovnog i zemaljskog dijela“, pružajući mu veću slobodu u odgoju. Dijete oblikuje svoja znanja aktivnim istraživanjem, metodom stjecanja vlastita iskustva i oponašanjem odraslih. Tijek pedagoške godine u waldorfskom vrtiću, temelji se na ritmu povezanom s izmjenom godišnjih doba (jesenski, zimski, proljetni i ljetni ciklus), izmjenom vremena u danu i izmjenom dana u tjednu. Ritmičnost godišnjih doba isprepletena je s proslavom pojedinih kršćanskih svetkovina. Ritmičnost tjedna temelji se na izmjeni prehrane i umjetničkih aktivnosti, dok ritmičnost dana polazi od uravnotežene izmjene vođenih i slobodnih aktivnosti. Vođene aktivnosti (udah) osmišljava odgajatelj dok slobodne (izdah) izabire samo dijete prema svojim interesima.

Ključne riječi
Waldorfska pedagogija; Rudolf Steiner; pedagoška godina; dnevni i tjedni ritam

Hrčak ID: 217844

URI
https://hrcak.srce.hr/217844

Posjeta: 576 *