hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Ekološka osviještenost investitora i kupaca: slučaj Volkswagen grupe i afere Dieselgate

Berislav Žmuk   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3487-1376 ; Ekonomski fakultet – Zagreb, Katedra za statistiku, Sveučilište u Zagrebu
Luka Perović   ORCID icon orcid.org/0000-0002-8174-2924

Puni tekst: hrvatski, PDF (767 KB) str. 0-83 preuzimanja: 215* citiraj
APA 6th Edition
Žmuk, B. i Perović, L. (2018). Ekološka osviještenost investitora i kupaca: slučaj Volkswagen grupe i afere Dieselgate. Oeconomica Jadertina, 8 (2), 0-83. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/217917
MLA 8th Edition
Žmuk, Berislav i Luka Perović. "Ekološka osviještenost investitora i kupaca: slučaj Volkswagen grupe i afere Dieselgate." Oeconomica Jadertina, vol. 8, br. 2, 2018, str. 0-83. https://hrcak.srce.hr/217917. Citirano 06.06.2020.
Chicago 17th Edition
Žmuk, Berislav i Luka Perović. "Ekološka osviještenost investitora i kupaca: slučaj Volkswagen grupe i afere Dieselgate." Oeconomica Jadertina 8, br. 2 (2018): 0-83. https://hrcak.srce.hr/217917
Harvard
Žmuk, B., i Perović, L. (2018). 'Ekološka osviještenost investitora i kupaca: slučaj Volkswagen grupe i afere Dieselgate', Oeconomica Jadertina, 8(2), str. 0-83. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/217917 (Datum pristupa: 06.06.2020.)
Vancouver
Žmuk B, Perović L. Ekološka osviještenost investitora i kupaca: slučaj Volkswagen grupe i afere Dieselgate. Oeconomica Jadertina [Internet]. 2018 [pristupljeno 06.06.2020.];8(2):0-83. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/217917
IEEE
B. Žmuk i L. Perović, "Ekološka osviještenost investitora i kupaca: slučaj Volkswagen grupe i afere Dieselgate", Oeconomica Jadertina, vol.8, br. 2, str. 0-83, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/217917. [Citirano: 06.06.2020.]

Sažetak
Afera Dieselgate povezuje se s ilegalnim radnjama Volkswagen grupe koje su uključivale zavaravanje kupaca automobila i prikrivanje stvarnih rezultata razine ispuštanja štetnih plinova kod dizelskih automobila korištenjem računalnih programa. Premda se Volkswagen grupa ovim ilegalnim radnjama koristila dulji niz godina, one su otkrivene tek u rujnu 2015. godine. U radu se odabranim statističkim metodama ispituje utjecaj otkrivanja afere Dieselgate na ponašanje investitora i kupaca vozila Volkswagen grupe. Pretpostavlja se da su investitori i kupci ekološki osviješteni te da bi to trebalo biti vidljivo na odabranim pokazateljima poslovanja Volkswagen grupe. Istraživanje je pokazalo da je afera Dieselgate imala velik utjecaj na pad vrijednosti redovnih i povlaštenih dionica Volkswagen grupe. S druge strane, pokazalo se da afera Dieselgate nije imala značajan negativan utjecaj na prodaju vozila Volkswagen grupe. Dapače, nakon kratkog razdoblja prilagodbe, Volkswagen grupa je nastavila povećavati prodaju vozila i nakon otkrivanja afere Dieselgate.

Ključne riječi
afera Dieselgate; ekološka osviještenost; koncentracijski omjer; metode deskriptivne statistike; statistički testovi; Volkswagen grupa

Hrčak ID: 217917

URI
https://hrcak.srce.hr/217917

[engleski]

Posjeta: 322 *