Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31724/rihjj.44.2.2

Stiže li to novi jezik? Neka pitanja koja se tiču vokabulara glazbene semiotike

Nataša Crnjanski ; Akademija umetnosti, Univerzitet u Novom Sadu


Puni tekst: engleski pdf 496 Kb

str. 373-384

preuzimanja: 781

citiraj


Sažetak

Glazbena semiotika grana je teorije glazbe koja se posebno razvijala od 1960-ih. Kako se semiotika odmaknula od opće lingvistike, strukturalizma i teorije komunikacije ka kognitivnoj znanosti i psiholingvistici, kao izvorima razumijevanja glazbene kognicije – tj. prelazeći iz „tvrdeˮ u „mekanuˮ semiotiku, kao što ih Agawu naziva (1999: 154) – njezin je vokabular postao izrazito metaforičan i složen. Istodobno, nije bilo stroge konvencije o upotrebi toga rječnika. U ovome su radu razmatrana neka međusobna i važna pitanja glazbene semiotike, kao što je koncept značenja i sve retoričke varijacije u vezi s tim pojmom u glazbi. Posebna je pozornost posvećena objašnjenju terminoloških pitanja dvaju najistaknutijih „jezikaˮ glazbene semiotike, Roberta Hattena i Eera Tarastija.

Ključne riječi

glazbena semiotika; značenje; znak; označavanje; Hatten; Tarasti

Hrčak ID:

218032

URI

https://hrcak.srce.hr/218032

Datum izdavanja:

21.3.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.822 *