hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Balkanske strategije

Agata Siwiak

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 317-332 preuzimanja: 6* citiraj
APA 6th Edition
Siwiak, A. (2019). Balkanske strategije. Dani Hvarskoga kazališta, 45 (1), 317-332. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/220460
MLA 8th Edition
Siwiak, Agata. "Balkanske strategije." Dani Hvarskoga kazališta, vol. 45, br. 1, 2019, str. 317-332. https://hrcak.srce.hr/220460. Citirano 16.07.2019.
Chicago 17th Edition
Siwiak, Agata. "Balkanske strategije." Dani Hvarskoga kazališta 45, br. 1 (2019): 317-332. https://hrcak.srce.hr/220460
Harvard
Siwiak, A. (2019). 'Balkanske strategije', Dani Hvarskoga kazališta, 45(1), str. 317-332. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/220460 (Datum pristupa: 16.07.2019.)
Vancouver
Siwiak A. Balkanske strategije. Dani Hvarskoga kazališta [Internet]. 2019 [pristupljeno 16.07.2019.];45(1):317-332. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/220460
IEEE
A. Siwiak, "Balkanske strategije", Dani Hvarskoga kazališta, vol.45, br. 1, str. 317-332, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/220460. [Citirano: 16.07.2019.]
Puni tekst: engleski, pdf (2 MB) str. 317-332 preuzimanja: 5* citiraj
APA 6th Edition
Siwiak, A. (2019). Balkan Strategies. Dani Hvarskoga kazališta, 45 (1), 317-332. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/220460
MLA 8th Edition
Siwiak, Agata. "Balkan Strategies." Dani Hvarskoga kazališta, vol. 45, br. 1, 2019, str. 317-332. https://hrcak.srce.hr/220460. Citirano 16.07.2019.
Chicago 17th Edition
Siwiak, Agata. "Balkan Strategies." Dani Hvarskoga kazališta 45, br. 1 (2019): 317-332. https://hrcak.srce.hr/220460
Harvard
Siwiak, A. (2019). 'Balkan Strategies', Dani Hvarskoga kazališta, 45(1), str. 317-332. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/220460 (Datum pristupa: 16.07.2019.)
Vancouver
Siwiak A. Balkan Strategies. Dani Hvarskoga kazališta [Internet]. 2019 [pristupljeno 16.07.2019.];45(1):317-332. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/220460
IEEE
A. Siwiak, "Balkan Strategies", Dani Hvarskoga kazališta, vol.45, br. 1, str. 317-332, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/220460. [Citirano: 16.07.2019.]

Sažetak
Članak se usredotočuje na predstave koje je Oliver Frljić režirao u Poljskoj. U prvom je planu politička dimenzija rada hrvatskoga redatelja, a agonistički model demokracije Chantal Mouffe ključna je istraživačka perspektiva.
Prvo poljsko kazalište u kojemu je Frljić počeo raditi bilo je Narodowy Stary Teatr u Krakowu, gdje je godine 2013. režirao djelo Nie-Boska komedia (Ne-Božanstvena komedija) Zygmunta Krasińskoga. Radeći na predstavi, redatelj se usredotočio na dva aspekta: antisemitsku dimenziju samoga teksta i sučeljavanje s predstavom koju je godine 1965. u Starom kazalištu postavio legendarni redatelj Konrad Swinarski. Nie-boska komedia. Szczątki (Ne-Božanstvena komedija. Ostaci), kako se Frljićeva predstava trebala zvati, nikad nije doživjela premijeru, ali je unatoč tomu jedna od najradikalnijih i najučinkovitijih intervencija u poljskom kazalištu proteklih godina. Spektakl koji se stvarao oko pokusa iznio je na vidjelo mnogo skrivenih problema poljskoga kazališta te poljske društvene i političke sfere. Temeljno su pitanje ovdje bili prikriveni antisemitizam i prikrivena ksenofobija u poljskom društvu.
Godine 2017. Frljić je ponovno bio pozvan na suradnju s poljskim kazalištem – ovaj put bio je to Teatr Powszechny u Varšavi. Kao i u Krakowu, i s tim je kazalištem dogovorio režiju klasične poljske drame, ovaj put bila je to Klątwa (Kletva) Stanisława Wyspiańskog.
Drama je hrvatskomu redatelju poslužila kao polazište za preispitivanje suvremene poljske religioznosti. U predstavi Frljić postavlja ova pitanja: U kojoj mjeri na naše odluke utječe katolički moral? Kako katolički moral djeluje na percepciju ljudi koji se deklariraju kao neovisni o Crkvi, a što on znači ljudima koji na sebe gledaju kao na katolike? Napokon, ono najvažnije: u kojoj mjeri modernu umjetnost određuju vjerska cenzura, autocenzura i izbjegavanje optužbe za »povredu vjerskih osjećaja«? (Prema internetskoj stranici Teatru Powszechnego).

Ključne riječi
javno kazalište; agonistika; politizacija; antisemitizam; katolička crkva

Hrčak ID: 220460

URI
https://hrcak.srce.hr/220460

[engleski]

Posjeta: 18 *