Medijska i digitalna pismenost: škola i suvremeno roditeljstvo
Lana Ciboci
; Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment, Zagreb, Hrvatska
Danijel Labaš
orcid.org/0000-0002-2339-6277
; Sveučilište u Zagrebu, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska
APA 6th Edition Ciboci, L. i Labaš, D. (2019). Digital Media Literacy, School and Contemporary Parenting. Medijske studije, 10 (19), 83-101. https://doi.org/10.20901/ms.10.19.5
MLA 8th Edition Ciboci, Lana i Danijel Labaš. "Digital Media Literacy, School and Contemporary Parenting." Medijske studije, vol. 10, br. 19, 2019, str. 83-101. https://doi.org/10.20901/ms.10.19.5. Citirano 11.04.2021.
Chicago 17th Edition Ciboci, Lana i Danijel Labaš. "Digital Media Literacy, School and Contemporary Parenting." Medijske studije 10, br. 19 (2019): 83-101. https://doi.org/10.20901/ms.10.19.5
Harvard Ciboci, L., i Labaš, D. (2019). 'Digital Media Literacy, School and Contemporary Parenting', Medijske studije, 10(19), str. 83-101. https://doi.org/10.20901/ms.10.19.5
Vancouver Ciboci L, Labaš D. Digital Media Literacy, School and Contemporary Parenting. Medijske studije [Internet]. 2019 [pristupljeno 11.04.2021.];10(19):83-101. https://doi.org/10.20901/ms.10.19.5
IEEE L. Ciboci i D. Labaš, "Digital Media Literacy, School and Contemporary Parenting", Medijske studije, vol.10, br. 19, str. 83-101, 2019. [Online]. https://doi.org/10.20901/ms.10.19.5
Sažetak Živimo u svijetu u kojem mediji konstruiraju stvarnost, ali i utječu na svakoga korisnika medija. Novim digitalnim medijima i njihovim sadržajima posebno su izložena djeca, pa znanstvenici u svojim istraživanjima veliku pozornost pridaju medijskoj i digitalnoj pismenosti. Pri tome vode računa o novim pojavama, izazovima i rizicima koji su povezani s antropološkim, kognitivnim i socijalnim razvojem djece i mladih. Posebnu pozornost posvećuju socijabilnosti djece i mladih, ali i korisnika medija općenito, rizicima razvijanja raznih oblika ovisnosti o internetu i digitalne demencije. Važnu ulogu u medijskom odgoju imaju ne samo učitelji i škole nego i roditelji i obitelj. Cilj je ovoga rada prikazati i analizirati teorijske pristupe medijskoj i digitalnoj pismenosti i takozvanom digitalnom roditeljstvu te izložiti i protumačiti rezultate najnovijih istraživanja u Hrvatskoj o digitalnim navikama djece, odnosno njihovih roditelja, te o ulozi i mjestu roditelja u procesu medijskoga opismenjavanja djece i mladih, kao i o njihovu zadovoljstvu programima medijske pismenosti u odgojno-obrazovnom sustavu.