hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32862/k1.13.2.3

Razumijevanje učeništva u kontekstu židovstva Isusova vremena – 1. dio

Martina Gracin   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7815-1867 ; Visoko evanđeosko teološko učilište, Osijek
Ervin Budiselić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1743-4203 ; Biblijski institut, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (168 KB) str. 207-226 preuzimanja: 368* citiraj
APA 6th Edition
Gracin, M. i Budiselić, E. (2019). Razumijevanje učeništva u kontekstu židovstva Isusova vremena – 1. dio. Kairos, 13 (2), 207-226. https://doi.org/10.32862/k1.13.2.3
MLA 8th Edition
Gracin, Martina i Ervin Budiselić. "Razumijevanje učeništva u kontekstu židovstva Isusova vremena – 1. dio." Kairos, vol. 13, br. 2, 2019, str. 207-226. https://doi.org/10.32862/k1.13.2.3. Citirano 28.11.2021.
Chicago 17th Edition
Gracin, Martina i Ervin Budiselić. "Razumijevanje učeništva u kontekstu židovstva Isusova vremena – 1. dio." Kairos 13, br. 2 (2019): 207-226. https://doi.org/10.32862/k1.13.2.3
Harvard
Gracin, M., i Budiselić, E. (2019). 'Razumijevanje učeništva u kontekstu židovstva Isusova vremena – 1. dio', Kairos, 13(2), str. 207-226. https://doi.org/10.32862/k1.13.2.3
Vancouver
Gracin M, Budiselić E. Razumijevanje učeništva u kontekstu židovstva Isusova vremena – 1. dio. Kairos [Internet]. 2019 [pristupljeno 28.11.2021.];13(2):207-226. https://doi.org/10.32862/k1.13.2.3
IEEE
M. Gracin i E. Budiselić, "Razumijevanje učeništva u kontekstu židovstva Isusova vremena – 1. dio", Kairos, vol.13, br. 2, str. 207-226, 2019. [Online]. https://doi.org/10.32862/k1.13.2.3

Sažetak
Upotreba pojmova učenik i učeništvo vrlo je uobičajena u evanđeoskom kršćanstvu, a značenje tih pojmova smatra se samo po sebi razumljivim. Međutim, iako je u tim krugovima došlo do svojevrsnog usvajanja ovih pojmova, oni su već ranije postojali i u židovskoj kulturi Isusova vremena. Svrha i cilj ovog je članka proučiti značenje koncepta učeništva u njegovu originalnom kontekstu i vidjeti koliko to značenje odudara od značenja koje ovi pojmovi imaju danas. Ovu ćemo temu obraditi u dva dijela. U prvome poglavlju proučava se starozavjetni korijen koncepta učeništva, a u drugome poglavlju sagledava se židovski sustav obrazovanja u Isusovu vremenu. U trećem poglavlju razmatra se je li i sam Isus, i u kojoj mjeri, prošao židovski sustav obrazovanja te kako i na koji je način primjenjivao taj model u poučavanju svojih učenika. U drugome dijelu članka prvo ćemo razmotriti praksu učeništva u prvoj Crkvi, a nakon toga ponuditi smjernice za primjenu Isusova koncepta učeništva danas u Crkvi.

Ključan je fokus ovog članka na problematici prenošenja principa učeništva shvaćenih unutar konteksta židovske kulture na Crkvu danas budući da istraživanje otkriva kako razumijevanje tog pojma danas ne odgovara sasvim načinu na koji se shvaćalo učeništvo Isusova doba. Naime, premda je učeništvo i tada sadržavalo prenošenje informacija, važnije od toga je bilo slijediti učitelja (rabina) i učiti od njega u bliskom odnosu. U članku se zaključuje da moguće rješenje za ovaj izazov treba potražiti prvo u promjeni razmišljanja o tome što učeništvo uistinu jest (promjena fokusa), a onda u praksi kroz mentorstvo i male grupe ciljano izložiti obje strane (i „učitelja“ i „učenika“) iskustvu poučavanja primjerom.

Ključne riječi
učeništvo; rabin; talmid; odnos; pouka primjerom; mentorstvo; male grupe

Hrčak ID: 228308

URI
https://hrcak.srce.hr/228308

[engleski]

Posjeta: 664 *