hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Evaluacija kao pedagoški fenomen

Sanja Španja   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1179-2862 ; Sveučilište J. J. Storossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (366 KB) str. 261-278 preuzimanja: 752* citiraj
APA 6th Edition
Španja, S. (2019). Evaluacija kao pedagoški fenomen. Školski vjesnik, 68 (1), 261-278. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/230629
MLA 8th Edition
Španja, Sanja. "Evaluacija kao pedagoški fenomen." Školski vjesnik, vol. 68, br. 1, 2019, str. 261-278. https://hrcak.srce.hr/230629. Citirano 27.10.2021.
Chicago 17th Edition
Španja, Sanja. "Evaluacija kao pedagoški fenomen." Školski vjesnik 68, br. 1 (2019): 261-278. https://hrcak.srce.hr/230629
Harvard
Španja, S. (2019). 'Evaluacija kao pedagoški fenomen', Školski vjesnik, 68(1), str. 261-278. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/230629 (Datum pristupa: 27.10.2021.)
Vancouver
Španja S. Evaluacija kao pedagoški fenomen. Školski vjesnik [Internet]. 2019 [pristupljeno 27.10.2021.];68(1):261-278. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/230629
IEEE
S. Španja, "Evaluacija kao pedagoški fenomen", Školski vjesnik, vol.68, br. 1, str. 261-278, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/230629. [Citirano: 27.10.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (368 KB) str. 279-297 preuzimanja: 84* citiraj
APA 6th Edition
Španja, S. (2019). Evaluation as a Pedagogical Phenomenon. Školski vjesnik, 68 (1), 279-297. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/230629
MLA 8th Edition
Španja, Sanja. "Evaluation as a Pedagogical Phenomenon." Školski vjesnik, vol. 68, br. 1, 2019, str. 279-297. https://hrcak.srce.hr/230629. Citirano 27.10.2021.
Chicago 17th Edition
Španja, Sanja. "Evaluation as a Pedagogical Phenomenon." Školski vjesnik 68, br. 1 (2019): 279-297. https://hrcak.srce.hr/230629
Harvard
Španja, S. (2019). 'Evaluation as a Pedagogical Phenomenon', Školski vjesnik, 68(1), str. 279-297. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/230629 (Datum pristupa: 27.10.2021.)
Vancouver
Španja S. Evaluation as a Pedagogical Phenomenon. Školski vjesnik [Internet]. 2019 [pristupljeno 27.10.2021.];68(1):279-297. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/230629
IEEE
S. Španja, "Evaluation as a Pedagogical Phenomenon", Školski vjesnik, vol.68, br. 1, str. 279-297, 2019. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/230629. [Citirano: 27.10.2021.]

Sažetak
Evaluacija je rezultat kontinuiranog, rekurzivnog i divergentnog razvojnoga procesa svih dionika odgojno-obrazovnog sustava koji uključuju brojne interakcijske utjecaje. Kroz povijest, evaluacija je reflektirala ono što su učitelji vjerovali da je obrazovanje tog vremena. U stručnoj i znanstvenoj literaturi mogu se pronaći brojne definicije evaluacije te je teško iznjedriti jedinstveno određenje tog pojma koje bi vrijedilo u različitim društvenim i znanstvenim krugovima. Ipak, u radu ćemo evaluaciju definirati kao procjenu određenih odgojno-obrazovnih aktivnosti i rezultata te učinkovitosti intervencija kao i odgovara na pitanje jesu li ti ciljevi i u kojoj mjeri dostignuti. Dalje, bavit ćemo se evaluacijom odgojnoobrazovnog sustava i dionicima u evaluaciji te ćemo dati pregled evaluacijskih modela koji određuju razlike u evaluacijskim procesima. Budući da odgoj i obrazovanje predstavljaju istovremeno proces i rezultat toga procesa, postavlja se pitanje treba li evaluacija biti predodređena ciljevima ili biti otvorena i za neočekivane rezultate i ishode.

Ključne riječi
dionici; evaluacija; nastavni proces; odgoj i obrazovanje; pedagoški fenomen

Hrčak ID: 230629

URI
https://hrcak.srce.hr/230629

[engleski]

Posjeta: 1.169 *