Što određuje financijsku pismenost? U potrazi za relevantnim odrednicama
Nikola Erceg
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Zvonimir Galić
orcid.org/0000-0001-5710-0975
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Maja Vehovec
; Ekonomski Institut Zagreb
APA 6th Edition Erceg, N., Galić, Z. i Vehovec, M. (2019). Što određuje financijsku pismenost? U potrazi za relevantnim odrednicama. Revija za socijalnu politiku, 26 (3), 293-312. https://doi.org/10.3935/rsp.v26i3.1541
MLA 8th Edition Erceg, Nikola, et al. "Što određuje financijsku pismenost? U potrazi za relevantnim odrednicama." Revija za socijalnu politiku, vol. 26, br. 3, 2019, str. 293-312. https://doi.org/10.3935/rsp.v26i3.1541. Citirano 01.03.2021.
Chicago 17th Edition Erceg, Nikola, Zvonimir Galić i Maja Vehovec. "Što određuje financijsku pismenost? U potrazi za relevantnim odrednicama." Revija za socijalnu politiku 26, br. 3 (2019): 293-312. https://doi.org/10.3935/rsp.v26i3.1541
Harvard Erceg, N., Galić, Z., i Vehovec, M. (2019). 'Što određuje financijsku pismenost? U potrazi za relevantnim odrednicama', Revija za socijalnu politiku, 26(3), str. 293-312. https://doi.org/10.3935/rsp.v26i3.1541
Vancouver Erceg N, Galić Z, Vehovec M. Što određuje financijsku pismenost? U potrazi za relevantnim odrednicama. Revija za socijalnu politiku [Internet]. 2019 [pristupljeno 01.03.2021.];26(3):293-312. https://doi.org/10.3935/rsp.v26i3.1541
IEEE N. Erceg, Z. Galić i M. Vehovec, "Što određuje financijsku pismenost? U potrazi za relevantnim odrednicama", Revija za socijalnu politiku, vol.26, br. 3, str. 293-312, 2019. [Online]. https://doi.org/10.3935/rsp.v26i3.1541
Sažetak S obzirom na sve veću kompleksnost kao i povećanu potrebu za financijskim proizvodima, čini se kako su adekvatne razine financijske pismenosti neophodne. U Hrvatskoj postoji malo istraživanja odrednica financijske pismenosti građana. Stoga smo ovim istraživanjem željeli istražiti veći broj financijskih konstrukata u odnosu na prethodna istraživanja, kao i utvrditi važnost socio-demografskih činitelja u objašnjenju financijske pismenosti. Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku građana RH (N = 1049). Rezultati su pokazali da su socio-demografske varijable značajan prediktor financijske pismenosti, kao i njezinih komponenti znanja, stavova i ponašanja. U radu se raspravlja o važnosti različitih socio-demografskih karakteristika, te zaključuje da, iako značajne, socio-demografske varijable vjerojatno nisu najvažnije odrednice financijskih ishoda. Stoga se predlaže veći naglasak na dodatnim, psihološkim karakteristikama kao potencijalnim determinantama financijskih ishoda.