hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

MEDIJSKE TEORIJE I STVARNOST

France Vreg ; Fakultet za društvene znanosti Sveučilišta u Ljubljani, Ljubljana, Slovenija

Puni tekst: hrvatski, pdf (128 KB) str. 173-179 preuzimanja: 1.521* citiraj
APA 6th Edition
Vreg, F. (2007). MEDIJSKE TEORIJE I STVARNOST. Informatologia, 40 (3), 173-179. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/21511
MLA 8th Edition
Vreg, France. "MEDIJSKE TEORIJE I STVARNOST." Informatologia, vol. 40, br. 3, 2007, str. 173-179. https://hrcak.srce.hr/21511. Citirano 11.07.2020.
Chicago 17th Edition
Vreg, France. "MEDIJSKE TEORIJE I STVARNOST." Informatologia 40, br. 3 (2007): 173-179. https://hrcak.srce.hr/21511
Harvard
Vreg, F. (2007). 'MEDIJSKE TEORIJE I STVARNOST', Informatologia, 40(3), str. 173-179. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/21511 (Datum pristupa: 11.07.2020.)
Vancouver
Vreg F. MEDIJSKE TEORIJE I STVARNOST. Informatologia [Internet]. 2007 [pristupljeno 11.07.2020.];40(3):173-179. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21511
IEEE
F. Vreg, "MEDIJSKE TEORIJE I STVARNOST", Informatologia, vol.40, br. 3, str. 173-179, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21511. [Citirano: 11.07.2020.]

Sažetak
U prilogu upozoravam, da medijske moći ne možemo otkrivati samo u formalnim institucijama države i društva, nego ih treba raskrivati u neformalnim, skrivenim institucijama, koje utječu na snagu i nesnagu medija. Upozoravam, da se istinit izvor snage često skriva iza formalnih političkih procedura: demokratičan proces je samo fasada iza koje vladaju istiniti izvori političke i ekonomske snage. Otvaram problem istinitosti izvještavanja i manipulacije medija. Obrađujem Langove i Katzovu kritiku Langovih. Langovi su naopako pretpostavili, da televizija vjerno reproducira "istinitost". Katz utvrđuje, da je televizija stvarno pribavljala drugačiju prezentaciju istinitosti. Dakle, televizija je reprezentirala istinitost, kao i mijenjala istinitost, koju je reprezentirala. Mediji imaju snagu da odlučuju, kako će konstruirati stvarnost. Mediji pokazuju takoder svoju 'nemoć', kada su prisiljeni savjesno ili podsavjesno pokazati takvu ili drugačiju konstrukciju događaja.

Ključne riječi
mediji; komunikacija; politika

Hrčak ID: 21511

URI
https://hrcak.srce.hr/21511

[engleski]

Posjeta: 3.265 *