hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

FIZIČKO OPTEREĆENJE UČENIKA TEŽINOM ŠKOLSKIH TORBI U RAZDOBLJU PRIJELAZA IZ OSMOG U DEVETI RAZRED OSNOVNE ŠKOLE

Samo Fošnarič ; Pedagoški fakultet, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Irena Delčnjak Smrečnik ; Pedagoški fakultet, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija

Puni tekst: engleski, pdf (94 KB) str. 207-210 preuzimanja: 451* citiraj
APA 6th Edition
Fošnarič, S. i Delčnjak Smrečnik, I. (2007). PHYSICAL OVERBURDENING OF PUPILS WITH THE WEIGH OF SCHOOL BAGS DURING THE PERIOD OF PASSING FROM EIGHT YEAR PRIMARY SCHOOL TO NINE YEAR PRIMARY SCHOOL. Informatologia, 40 (3), 207-210. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/21515
MLA 8th Edition
Fošnarič, Samo i Irena Delčnjak Smrečnik. "PHYSICAL OVERBURDENING OF PUPILS WITH THE WEIGH OF SCHOOL BAGS DURING THE PERIOD OF PASSING FROM EIGHT YEAR PRIMARY SCHOOL TO NINE YEAR PRIMARY SCHOOL." Informatologia, vol. 40, br. 3, 2007, str. 207-210. https://hrcak.srce.hr/21515. Citirano 03.12.2020.
Chicago 17th Edition
Fošnarič, Samo i Irena Delčnjak Smrečnik. "PHYSICAL OVERBURDENING OF PUPILS WITH THE WEIGH OF SCHOOL BAGS DURING THE PERIOD OF PASSING FROM EIGHT YEAR PRIMARY SCHOOL TO NINE YEAR PRIMARY SCHOOL." Informatologia 40, br. 3 (2007): 207-210. https://hrcak.srce.hr/21515
Harvard
Fošnarič, S., i Delčnjak Smrečnik, I. (2007). 'PHYSICAL OVERBURDENING OF PUPILS WITH THE WEIGH OF SCHOOL BAGS DURING THE PERIOD OF PASSING FROM EIGHT YEAR PRIMARY SCHOOL TO NINE YEAR PRIMARY SCHOOL', Informatologia, 40(3), str. 207-210. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/21515 (Datum pristupa: 03.12.2020.)
Vancouver
Fošnarič S, Delčnjak Smrečnik I. PHYSICAL OVERBURDENING OF PUPILS WITH THE WEIGH OF SCHOOL BAGS DURING THE PERIOD OF PASSING FROM EIGHT YEAR PRIMARY SCHOOL TO NINE YEAR PRIMARY SCHOOL. Informatologia [Internet]. 2007 [pristupljeno 03.12.2020.];40(3):207-210. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21515
IEEE
S. Fošnarič i I. Delčnjak Smrečnik, "PHYSICAL OVERBURDENING OF PUPILS WITH THE WEIGH OF SCHOOL BAGS DURING THE PERIOD OF PASSING FROM EIGHT YEAR PRIMARY SCHOOL TO NINE YEAR PRIMARY SCHOOL", Informatologia, vol.40, br. 3, str. 207-210, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/21515. [Citirano: 03.12.2020.]

Sažetak
Rad prikazuje empirijsko istraživanje, koje se provelo sa svrhom rasvjetljavanja opterećenja učenika težinom školskih torbi. U istraživanje je bilo uključeno 107 učenika, u 5. razredu osnovnog školovanja koji su narednu godinu počeli u 7. razredu, sa programom devetogodišnjeg obrazovanja. Potvrđena je hipoteza, da u prosjeku težina školskih torbi kod 11-godišnjaka ne iznosi više od 10 %, što je najviša moguća gornja granica kod jednosatnog opterećenja. Kod jednu godinu starijih učenika (12-godišnjaci) ustanovili smo, da se je težina školskih torbi u prosjeku povećala za 3,59 % tjelesne težine učenika i tako predstavlja u odnosu na tjelesnu težinu 13,17%. Ustanovljeno je da se prekoračuje kritična granica. S obzirom na to, postoji statistički značajna razlika u težini školskih torbi između jednu godinu starijim odnosno mlađim učenicima (11-godišnjaci, 12-godišnjaci). Uzroke je potrebno pronaći u nastavnim planovima obiju razreda i većem broju nastavnih gradiva u 7. razredu devetogodišnje osnovne škole.

Ključne riječi
učenici; težina školske torbe; fizičko preopterećenje; osmogodišnja osnovna škola; devetogodišnja osnovna škola

Hrčak ID: 21515

URI
https://hrcak.srce.hr/21515

[engleski]

Posjeta: 970 *