Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31299/hrri.55.2.1

Istraživanje roditeljske percepcije digitalne tehnologije kod djece predškolske dobi u dvije točke mjerenja

Marina Kotrla Topić orcid id orcid.org/0000-0001-9829-3056 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar – Centar Osijek
Marina Perković Kovačević orcid id orcid.org/0000-0002-9616-1719 ; Kliničko-bolnički centar Osijek
Ivana Duvnjak orcid id orcid.org/0000-0001-8420-2125 ; Filozofski fakultet Osijek


Puni tekst: engleski pdf 15.251 Kb

str. 1-13

preuzimanja: 631

citiraj


Sažetak

Kako bismo istražili kakva je percepcija digitalne tehnologije od strane roditelja predškolske djece u Hrvatskoj, kakva je roditeljska medijacija dječjih interakcija s digitalnim uređajima, proveli smo kvalitativno istraživanje s dva mjerenja. U prvom istraživanju provedeno je pet dubinskih intervjua s petero roditelja i njihove djece u dobi od 6 i 7 godina na temu upotrebe digitalne tehnologije. U ponovljenom istraživanju, godinu i pol dana kasnije, dubinskim intervjuima s istih pet obitelji, ispitali smo je li i u kojoj mjeri došlo do promjena u navedenim varijablama. Rezultati pokazuju kako roditelji digitalne medije često smatraju važnim za kognitivni i emocionalni razvoj djece, no istovremeno se pribojavaju mogućih negativnih posljedica njihova korištenja. Najčešće primjenjuju restriktivne oblike medijacije. Godinu i pol dana kasnije roditelji sve jasnije ističu kako im je potrebna potpora i daljnja edukacija o tome kako moderirati dječje interakcije s digitalnom tehnologijom.

Ključne riječi

digitalna tehnologija; roditeljska percepcija; medijacijske strategije; predškolska dob

Hrčak ID:

232887

URI

https://hrcak.srce.hr/232887

Datum izdavanja:

28.1.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.140 *