Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.3

ODNOS PETFAKTORSKOG MODELA LIČNOSTI I ŠKOLSKOG USPJEHA KOD UČENIKA SREDNJIH ŠKOLA

Doris Matošić ; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Splitu, Sveučilište u Splitu, Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 172 Kb

str. 45-55

preuzimanja: 1.404

citiraj


Sažetak

Cilj je istraživanja bio utvrditi odnos između petofaktorskog modela ličnosti i uspjeha u školi i vladanja u dvjema vremenskim točkama; na početku 3. (T1) i na kraju 4. razreda srednje škole (T2). U istraživanju je sudjelovalo 421 učenika srednje škole u dobi od 16 do 19 godina. Za ispitivanje dimenzija ličnosti korištena je adaptirana verzija Petofaktorskog inventara ličnosti. Školski uspjeh mjeren je ocjenom općeg uspjeha na kraju školske godine, a ocjena vladanja mjerila se na temelju neopravdanih sati. Glavna analiza podataka uključivala je dvije hijerarhijske regresijske analize u svakoj vremenskoj točki. U oba mjerenja rod je značajno doprinio objašnjenju uspjeha u školi i vladanja. Konkretno, učenice su pokazale bolji uspjeh u školi te bolje vladanje u usporedbi s učenicima. Nadalje, u prvome mjerenju, osobe s izraženim dimenzijama ličnosti i otvorenosti prema iskustvu, savjesnosti te manje izraženim neuroticizmom pokazale su bolji uspjeh u školi u usporedi s osobama s manje izraženom otvorenosti prema iskustvu, savjesnosti te više izraženim neuroticizmom. Međutim, petofaktorske dimenzije ličnosti u drugom mjerenju nisu značajno dodatno objasnile uspjeh u školi i vladanje. Rezultati ističu utjecaj pojedinih osobina ličnosti na opći uspjeh i vladanje u srednjoj školi u dvama mjerenjima.

Ključne riječi

obrazovanje; osobine ličnosti; školski uspjeh; učenici; vladanje

Hrčak ID:

233536

URI

https://hrcak.srce.hr/233536

Datum izdavanja:

2.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: njemački engleski

Posjeta: 2.542 *