Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32903/zs.65.1-2.5

POVEZANOST ZRELOSTI UČENIKA NA UPISU U PRVI RAZRED I NJIHOVA USPJEHA NA KRAJU ŠKOLSKE GODINE

Lana Jelinek ; OŠ Frana Krste Frankopana, Osijek, Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 176 Kb

str. 73-84

preuzimanja: 2.745

citiraj


Sažetak

Rad se bavi rezultatima ispitivanja djece školskih obveznika, a koje provodi školski pedagog, i njihovih uspjeha na kraju prvog razreda. Na teroijskoj razini govori se o pojmu zrelosti i spremnosti djeteta za polazak u prvi razred. Cilj je bio utvrditi jesu li rezultati Upitnika za procjenu zrelosti za prvi razred povezani sa školskim uspjehom, posebice matematičko predznanje s uspjehom u Matematici i govorno-jezični razvoj s uspjehom u Hrvatskom jeziku te ukupni bodovi upitnika s općim školskim uspjehom na kraju prvog razreda. Istraživanje je provedeno na uzorku od 60 učenika koji su 2016./2017. školske godine završili prvi razred, a s kojima je 2015./2016. školske godine obavljena procjena zrelosti za upis u prvi razred. Podaci su se prikupili analizom pedagoške dokumentacije odnosno uvidom u razrednu knjigu (imenik) učenika prvog razreda te uvidom u Upitnike za procjenu zrelosti za upis u prvi razred. Dobiveni rezultati ukazuju na povezanost spremnosti djeteta kod provođenja ispitivanja školske pedagoginje i njihova uspjeha na kraju školske godine. Rezultati Upitnika važni su kako bi se učitelji i stručna služba upoznali s razvojnim razlikama među učenicima, sposobnostima i predznanjem djece te kako bi se učenici mogli ravnomjerno podijeliti u razredne odjele.

Ključne riječi

govorno-jezični razvoj; matematičko predznanje; prvi razred; školski uspjeh; zrelost za školu

Hrčak ID:

233539

URI

https://hrcak.srce.hr/233539

Datum izdavanja:

2.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 4.054 *