hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA

Ivan Beroš ; Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Mostar, Mostar, Bosna i Hercegovina

Puni tekst: hrvatski, pdf (124 KB) str. 9-26 preuzimanja: 401* citiraj
APA 6th Edition
Beroš, I. (2018). DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA . Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2 (2), 9-26. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/234861
MLA 8th Edition
Beroš, Ivan. "DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA ." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol. 2, br. 2, 2018, str. 9-26. https://hrcak.srce.hr/234861. Citirano 08.12.2021.
Chicago 17th Edition
Beroš, Ivan. "DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA ." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek 2, br. 2 (2018): 9-26. https://hrcak.srce.hr/234861
Harvard
Beroš, I. (2018). 'DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA ', Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2(2), str. 9-26. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/234861 (Datum pristupa: 08.12.2021.)
Vancouver
Beroš I. DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA . Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek [Internet]. 2018 [pristupljeno 08.12.2021.];2(2):9-26. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234861
IEEE
I. Beroš, "DEMOKRATSKO OBRAZOVANJE KAO TEMELJ POSTMODERNOG KURIKULA ", Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol.2, br. 2, str. 9-26, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234861. [Citirano: 08.12.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (57 KB) str. 27-27 preuzimanja: 37* citiraj
APA 6th Edition
Beroš, I. (2018). DEMOCRATIC EDUCATION AS THE FOUNDATION OF THE POSTMODERN CURRICULUM . Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2 (2), 27-27. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/234861
MLA 8th Edition
Beroš, Ivan. "DEMOCRATIC EDUCATION AS THE FOUNDATION OF THE POSTMODERN CURRICULUM ." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol. 2, br. 2, 2018, str. 27-27. https://hrcak.srce.hr/234861. Citirano 08.12.2021.
Chicago 17th Edition
Beroš, Ivan. "DEMOCRATIC EDUCATION AS THE FOUNDATION OF THE POSTMODERN CURRICULUM ." Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek 2, br. 2 (2018): 27-27. https://hrcak.srce.hr/234861
Harvard
Beroš, I. (2018). 'DEMOCRATIC EDUCATION AS THE FOUNDATION OF THE POSTMODERN CURRICULUM ', Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, 2(2), str. 27-27. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/234861 (Datum pristupa: 08.12.2021.)
Vancouver
Beroš I. DEMOCRATIC EDUCATION AS THE FOUNDATION OF THE POSTMODERN CURRICULUM . Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek [Internet]. 2018 [pristupljeno 08.12.2021.];2(2):27-27. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234861
IEEE
I. Beroš, "DEMOCRATIC EDUCATION AS THE FOUNDATION OF THE POSTMODERN CURRICULUM ", Didaskalos: časopis Udruge studenata pedagogije Filozofskog fakulteta Osijek, vol.2, br. 2, str. 27-27, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/234861. [Citirano: 08.12.2021.]

Sažetak
Odgoj i obrazovanje čine jedan od čimbenika uspješne zajednice odgajajući i obrazujući građane sposobne za aktivno sudjelovanje u participativnoj demokraciji. Važnost obrazovanja za demokraciju je prepoznao još John Dewey, no implementacija ideje je otežana usponom neoliberalizma kao dominantne svjetske ideologije. Kontradikcije između ciljeva i metoda demokracije te neoliberalizma očituju se na području kurikula koji, pod utjecajem postmodernizma, postaje fleksibilniji i otvoreniji za različite diskurse iviđenje stvarnosti iz pozicije drugog. Začetke demokratskog obrazovanja nalazimo u idejama alternativnih škola uspostavljenih u Njemačkoj, Engleskoj te Norveškoj.Istinsko demokratsko obrazovanje zahtjeva transformaciju cjelokupnog odgojno-obrazovnog sustava utemeljenu na dijaloškom pristupu odgojno-obrazovnom procesu, važnosti zajedničkih prostora kao poligona demokratskog obrazovanja, kritičkoj analizi procesa (su)konstrukcije i legitimiranja znanja te zajedničkog djelovanja iz trenutnog društveno-političkog okvira prema svijetu mogućeg.

Ključne riječi
alternativne škole; dijaloško obrazovanje; kritička pedagogija; (su)konstrukcija znanja; zajednički prostori

Hrčak ID: 234861

URI
https://hrcak.srce.hr/234861

[engleski]

Posjeta: 655 *