hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.31192/np.18.1.8

Induciranje emocija glazbom s osvrtom na ulogu glazbene poduke

Tihana Škojo   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4709-3139 ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Akademija za umjetnost i kulturu, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (223 KB) str. 101-113 preuzimanja: 438* citiraj
APA 6th Edition
Škojo, T. (2020). Induciranje emocija glazbom s osvrtom na ulogu glazbene poduke. Nova prisutnost, XVIII (1), 101-113. https://doi.org/10.31192/np.18.1.8
MLA 8th Edition
Škojo, Tihana. "Induciranje emocija glazbom s osvrtom na ulogu glazbene poduke." Nova prisutnost, vol. XVIII, br. 1, 2020, str. 101-113. https://doi.org/10.31192/np.18.1.8. Citirano 10.05.2021.
Chicago 17th Edition
Škojo, Tihana. "Induciranje emocija glazbom s osvrtom na ulogu glazbene poduke." Nova prisutnost XVIII, br. 1 (2020): 101-113. https://doi.org/10.31192/np.18.1.8
Harvard
Škojo, T. (2020). 'Induciranje emocija glazbom s osvrtom na ulogu glazbene poduke', Nova prisutnost, XVIII(1), str. 101-113. https://doi.org/10.31192/np.18.1.8
Vancouver
Škojo T. Induciranje emocija glazbom s osvrtom na ulogu glazbene poduke. Nova prisutnost [Internet]. 2020 [pristupljeno 10.05.2021.];XVIII(1):101-113. https://doi.org/10.31192/np.18.1.8
IEEE
T. Škojo, "Induciranje emocija glazbom s osvrtom na ulogu glazbene poduke", Nova prisutnost, vol.XVIII, br. 1, str. 101-113, 2020. [Online]. https://doi.org/10.31192/np.18.1.8

Sažetak
Emocije su kratke i intenzivne reakcije na neki događaj, a sastavljene su od kognitivne komponente, subjektivnoga osjećaja, fiziološke reakcije, ekspresije i tendencije djelovanja. Iako je odnos emocija i glazbe moguće promatrati kroz svaku od iskazanih komponenti, primaran aspekt odnosi se na induciranje emocija kod slušatelja gdje slušanje glazbenih ulomaka različite emocionalne obojenosti, potaknuto različitom glazbenom strukturom, kod slušatelja izaziva emocionalni odgovor uključujući i odgovarajuću fiziološku reakciju. Na temelju istraživanja u radu ukazujemo na složen i višeslojni fenomen doživljavanja emocija glazbom. Sukladno iskustvima prijašnjih istraživanja provedeno je novo istraživanje radi ispitivanja odnosa dobi, glazbenoga obrazovanja i poznavanja glazbenoga ulomka te doživljavanja emocija izazvanih glazbenim djelom. U istraživanju su učenici petoga i sedmoga razreda osnovne škole te prvoga i trećega razreda gimnazije bili izloženi slušanju glazbenih primjera te su uz svaki primjer, odabiranjem jedne od šest osnovnih emocija (sreća, tuga, ljutnja, strah, uzbuđenje i smirenost), na ljestvici od 1 (nimalo) do 5 (izuzetno), iskazivali doživljenu emociju. Rezultati ukazuju na važnost glazbenoga znanja i glazbenoga obrazovanja u doživljavanju glazbe te je ovim istraživanjem aktualizirana potreba za širim i interdisciplinarnim promatranjem slušanja glazbe.

Ključne riječi
emocije; glazbeno obrazovanje; slušanje glazbe

Hrčak ID: 236021

URI
https://hrcak.srce.hr/236021

[engleski]

Posjeta: 762 *