hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Upotreba likovnog izričaja u analitički orijentiranoj psihoterapiji djece i adolescenata

Zorana Kušević ; Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu; KBC Zagreb, Zavod za dječju i adolescentnu psihijatriju i psihoterapiju, Klinika za psihijatriju i psihološku medicinu
Stjepan Greguraš ; KBC Zagreb, Zavod za dječju i adolescentnu psihijatriju i psihoterapiju, Klinika za psihijatriju i psihološku medicinu

Puni tekst: hrvatski, pdf (337 KB) str. 43-46 preuzimanja: 113* citiraj
APA 6th Edition
Kušević, Z. i Greguraš, S. (2020). Upotreba likovnog izričaja u analitički orijentiranoj psihoterapiji djece i adolescenata. Medica Jadertina, 50 (1), 43-46. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/236689
MLA 8th Edition
Kušević, Zorana i Stjepan Greguraš. "Upotreba likovnog izričaja u analitički orijentiranoj psihoterapiji djece i adolescenata." Medica Jadertina, vol. 50, br. 1, 2020, str. 43-46. https://hrcak.srce.hr/236689. Citirano 02.12.2020.
Chicago 17th Edition
Kušević, Zorana i Stjepan Greguraš. "Upotreba likovnog izričaja u analitički orijentiranoj psihoterapiji djece i adolescenata." Medica Jadertina 50, br. 1 (2020): 43-46. https://hrcak.srce.hr/236689
Harvard
Kušević, Z., i Greguraš, S. (2020). 'Upotreba likovnog izričaja u analitički orijentiranoj psihoterapiji djece i adolescenata', Medica Jadertina, 50(1), str. 43-46. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/236689 (Datum pristupa: 02.12.2020.)
Vancouver
Kušević Z, Greguraš S. Upotreba likovnog izričaja u analitički orijentiranoj psihoterapiji djece i adolescenata. Medica Jadertina [Internet]. 2020 [pristupljeno 02.12.2020.];50(1):43-46. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/236689
IEEE
Z. Kušević i S. Greguraš, "Upotreba likovnog izričaja u analitički orijentiranoj psihoterapiji djece i adolescenata", Medica Jadertina, vol.50, br. 1, str. 43-46, 2020. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/236689. [Citirano: 02.12.2020.]

Sažetak
U psihoterapiji djece i adolescenata često je nemoguće ostvariti dostatnu i u dijagnostičkom i terapijskom smislu zadovoljavajuću verbalnu komunikaciju s pacijentom, stoga je potrebno poznavati određene alate kojima se ona može nadomjestiti. Najbolji primjer takvog alata je upotreba likovnosti, koju vrlo često koristimo, ne samo kao dijagnostičko, već i kao psihoterapijsko sredstvo. Upotrebom, npr. slike i crteža omogućujemo ventilaciju, tj. smanjenje tjeskobe, sublimaciju, uvid u nesvjesno funkcioniranje i dana nam je mogućnost praćenja terapije i razumijevanja terapijskog analitičkog procesa. Interpretacija crteža nikad nije jednosmjeran proces, već zahtijeva dijalog terapeuta i pacijenta, te izvrsno poznavanje pacijenta. Tehnika je upotrebljiva za široki raspon psihopatologije kako u djece i adolescenata, tako i u odraslih.
Ovim radom želimo ukazati, kako na aktualnu prisutnost upotrebe crteža i slike kao dijela psihoanalitički orijentiranog psihoterapijskog procesa liječenja djece i adolescenata na našim prostorima, tako i na nezaobilazno značenje i nužnost upotrebe ove tehnike u dijagnostičkom i terapijskom smislu u dječjoj i adolescentnoj psihijatriji.

Ključne riječi
dječji crtež; psihoterapija; psihodinamika, adolescenti

Hrčak ID: 236689

URI
https://hrcak.srce.hr/236689

Posjeta: 240 *