hrcak mascot   Srce   HID

Professional paper

Upotreba likovnog izričaja u analitički orijentiranoj psihoterapiji djece i adolescenata

Zorana Kušević ; Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu; KBC Zagreb, Zavod za dječju i adolescentnu psihijatriju i psihoterapiju, Klinika za psihijatriju i psihološku medicinu
Stjepan Greguraš ; KBC Zagreb, Zavod za dječju i adolescentnu psihijatriju i psihoterapiju, Klinika za psihijatriju i psihološku medicinu

Fulltext: croatian, pdf (337 KB) pages 43-46 downloads: 280* cite
APA 6th Edition
Kušević, Z. & Greguraš, S. (2020). Upotreba likovnog izričaja u analitički orijentiranoj psihoterapiji djece i adolescenata. Medica Jadertina, 50 (1), 43-46. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/236689
MLA 8th Edition
Kušević, Zorana and Stjepan Greguraš. "Upotreba likovnog izričaja u analitički orijentiranoj psihoterapiji djece i adolescenata." Medica Jadertina, vol. 50, no. 1, 2020, pp. 43-46. https://hrcak.srce.hr/236689. Accessed 23 Sep. 2021.
Chicago 17th Edition
Kušević, Zorana and Stjepan Greguraš. "Upotreba likovnog izričaja u analitički orijentiranoj psihoterapiji djece i adolescenata." Medica Jadertina 50, no. 1 (2020): 43-46. https://hrcak.srce.hr/236689
Harvard
Kušević, Z., and Greguraš, S. (2020). 'Upotreba likovnog izričaja u analitički orijentiranoj psihoterapiji djece i adolescenata', Medica Jadertina, 50(1), pp. 43-46. Available at: https://hrcak.srce.hr/236689 (Accessed 23 September 2021)
Vancouver
Kušević Z, Greguraš S. Upotreba likovnog izričaja u analitički orijentiranoj psihoterapiji djece i adolescenata. Medica Jadertina [Internet]. 2020 [cited 2021 September 23];50(1):43-46. Available from: https://hrcak.srce.hr/236689
IEEE
Z. Kušević and S. Greguraš, "Upotreba likovnog izričaja u analitički orijentiranoj psihoterapiji djece i adolescenata", Medica Jadertina, vol.50, no. 1, pp. 43-46, 2020. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/236689. [Accessed: 23 September 2021]

Abstracts
U psihoterapiji djece i adolescenata često je nemoguće ostvariti dostatnu i u dijagnostičkom i terapijskom smislu zadovoljavajuću verbalnu komunikaciju s pacijentom, stoga je potrebno poznavati određene alate kojima se ona može nadomjestiti. Najbolji primjer takvog alata je upotreba likovnosti, koju vrlo često koristimo, ne samo kao dijagnostičko, već i kao psihoterapijsko sredstvo. Upotrebom, npr. slike i crteža omogućujemo ventilaciju, tj. smanjenje tjeskobe, sublimaciju, uvid u nesvjesno funkcioniranje i dana nam je mogućnost praćenja terapije i razumijevanja terapijskog analitičkog procesa. Interpretacija crteža nikad nije jednosmjeran proces, već zahtijeva dijalog terapeuta i pacijenta, te izvrsno poznavanje pacijenta. Tehnika je upotrebljiva za široki raspon psihopatologije kako u djece i adolescenata, tako i u odraslih.
Ovim radom želimo ukazati, kako na aktualnu prisutnost upotrebe crteža i slike kao dijela psihoanalitički orijentiranog psihoterapijskog procesa liječenja djece i adolescenata na našim prostorima, tako i na nezaobilazno značenje i nužnost upotrebe ove tehnike u dijagnostičkom i terapijskom smislu u dječjoj i adolescentnoj psihijatriji.

Keywords
dječji crtež; psihoterapija; psihodinamika, adolescenti

Hrčak ID: 236689

URI
https://hrcak.srce.hr/236689

Visits: 532 *