hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32633/eb.5.2

Primjena strategija aktivnoga učenja i poučavanja u nastavi prirode i društva

Ana-Marija Bahat   ORCID icon orcid.org/0000-0002-3133-333X ; Učiteljski fakultet Zagreb, Odsjek u Čakovcu, Dr. Ante Starčevića 55, Čakovec, Hrvatska
Žaklin Lukša   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7464-9027 ; Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec, Čakovec, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (270 KB) str. 17-29 preuzimanja: 30* citiraj
APA 6th Edition
Bahat, A. i Lukša, Ž. (2019). Primjena strategija aktivnoga učenja i poučavanja u nastavi prirode i društva. Educatio biologiae, (5), 17-29. https://doi.org/10.32633/eb.5.2
MLA 8th Edition
Bahat, Ana-Marija i Žaklin Lukša. "Primjena strategija aktivnoga učenja i poučavanja u nastavi prirode i društva." Educatio biologiae, vol. , br. 5, 2019, str. 17-29. https://doi.org/10.32633/eb.5.2. Citirano 05.07.2020.
Chicago 17th Edition
Bahat, Ana-Marija i Žaklin Lukša. "Primjena strategija aktivnoga učenja i poučavanja u nastavi prirode i društva." Educatio biologiae , br. 5 (2019): 17-29. https://doi.org/10.32633/eb.5.2
Harvard
Bahat, A., i Lukša, Ž. (2019). 'Primjena strategija aktivnoga učenja i poučavanja u nastavi prirode i društva', Educatio biologiae, (5), str. 17-29. https://doi.org/10.32633/eb.5.2
Vancouver
Bahat A, Lukša Ž. Primjena strategija aktivnoga učenja i poučavanja u nastavi prirode i društva. Educatio biologiae [Internet]. 2019 [pristupljeno 05.07.2020.];(5):17-29. https://doi.org/10.32633/eb.5.2
IEEE
A. Bahat i Ž. Lukša, "Primjena strategija aktivnoga učenja i poučavanja u nastavi prirode i društva", Educatio biologiae, vol., br. 5, str. 17-29, 2019. [Online]. https://doi.org/10.32633/eb.5.2
Puni tekst: engleski, pdf (156 KB) str. 30-33 preuzimanja: 11* citiraj
APA 6th Edition
Bahat, A. i Lukša, Ž. (2019). Application active learning and teaching strategies in nature and society teaching. Educatio biologiae, (5), 30-33. https://doi.org/10.32633/eb.5.2
MLA 8th Edition
Bahat, Ana-Marija i Žaklin Lukša. "Application active learning and teaching strategies in nature and society teaching." Educatio biologiae, vol. , br. 5, 2019, str. 30-33. https://doi.org/10.32633/eb.5.2. Citirano 05.07.2020.
Chicago 17th Edition
Bahat, Ana-Marija i Žaklin Lukša. "Application active learning and teaching strategies in nature and society teaching." Educatio biologiae , br. 5 (2019): 30-33. https://doi.org/10.32633/eb.5.2
Harvard
Bahat, A., i Lukša, Ž. (2019). 'Application active learning and teaching strategies in nature and society teaching', Educatio biologiae, (5), str. 30-33. https://doi.org/10.32633/eb.5.2
Vancouver
Bahat A, Lukša Ž. Application active learning and teaching strategies in nature and society teaching. Educatio biologiae [Internet]. 2019 [pristupljeno 05.07.2020.];(5):30-33. https://doi.org/10.32633/eb.5.2
IEEE
A. Bahat i Ž. Lukša, "Application active learning and teaching strategies in nature and society teaching", Educatio biologiae, vol., br. 5, str. 30-33, 2019. [Online]. https://doi.org/10.32633/eb.5.2

Sažetak
Aktivno učenje i korištenje strategija, metoda i postupaka koji ga potiču, temelj su suvremene nastave. Prema prijedlogu Nacionalnog kurikuluma nastavnoga predmeta Priroda i društvo (2016), znanja, vještine i stavovi stečeni u ovome predmetu trebali bi učeniku omogućiti razumijevanje i snalaženje u svijetu oko sebe. To se može postići aktivnim učenjem i poučavanjem, u učionici ili izvan nje. U našem školskom sustavu, unatoč brojnim činjenicama koje upućuju na prednosti aktivnoga učenja i poučavanja, još uvijek prevladava tradicionalna nastava. Ciljevi ovog rada i istraživanja bili su procijeniti u kojoj mjeri učitelji razredne nastave primjenjuju strategije aktivnoga učenja i poučavanja u nastavi Prirode i društva te slažu li se percepcija studenata i tvrdnje učitelja o tome koliko učitelji koriste aktivne oblike učenja i poučavanja. U istraživanju je sudjelovalo 116 učitelja razredne nastave iz dvanaest škola s područja Varaždinske, Krapinsko-zagorske i Koprivničko-križevačke županije i 106 budućih učitelja. Rezultati su pokazali da je najčešće korištena strategija direktnog poučavanja, a najrjeđe strategija aktivnoga učenja uz primjenu suvremene informacijsko-komunikacijske tehnologije. Studenti procjenjuju učestalost korištenja svih strategija aktivnoga učenja i poučavanja rjeđom nego što to procjenjuju sami učitelji. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu promjene odgojno-obrazovnog sustava, koja treba biti usmjerena k većoj uključenosti aktivnih oblika učenja i poučavanja u nastavi.

Ključne riječi
strategije aktivnoga učenja i poučavanja; Priroda i društvo; nastava usmjerena na učenika; razredna nastava

Hrčak ID: 237761

URI
https://hrcak.srce.hr/237761

[engleski]

Posjeta: 86 *