hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.26.2.4

Usporedba spoznajnog i emocionalnog aspekta slušanja glazbe u glazbeno-pedagoškom kontekstu osnovne škole

Sabina Vidulin   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4840-9174 ; Muzička akademija u Puli, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Hrvatska
Marlena Plavšić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4035-6610 ; Filozofski fakultet u Puli, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Hrvatska
Valnea Žauhar ; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (380 KB) str. 9-32 preuzimanja: 51* citiraj
APA 6th Edition
Vidulin, S., Plavšić, M. i Žauhar, V. (2019). Usporedba spoznajnog i emocionalnog aspekta slušanja glazbe u glazbeno-pedagoškom kontekstu osnovne škole. Metodički ogledi, 26 (2), 9-32. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.4
MLA 8th Edition
Vidulin, Sabina, et al. "Usporedba spoznajnog i emocionalnog aspekta slušanja glazbe u glazbeno-pedagoškom kontekstu osnovne škole." Metodički ogledi, vol. 26, br. 2, 2019, str. 9-32. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.4. Citirano 08.07.2020.
Chicago 17th Edition
Vidulin, Sabina, Marlena Plavšić i Valnea Žauhar. "Usporedba spoznajnog i emocionalnog aspekta slušanja glazbe u glazbeno-pedagoškom kontekstu osnovne škole." Metodički ogledi 26, br. 2 (2019): 9-32. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.4
Harvard
Vidulin, S., Plavšić, M., i Žauhar, V. (2019). 'Usporedba spoznajnog i emocionalnog aspekta slušanja glazbe u glazbeno-pedagoškom kontekstu osnovne škole', Metodički ogledi, 26(2), str. 9-32. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.4
Vancouver
Vidulin S, Plavšić M, Žauhar V. Usporedba spoznajnog i emocionalnog aspekta slušanja glazbe u glazbeno-pedagoškom kontekstu osnovne škole. Metodički ogledi [Internet]. 2019 [pristupljeno 08.07.2020.];26(2):9-32. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.4
IEEE
S. Vidulin, M. Plavšić i V. Žauhar, "Usporedba spoznajnog i emocionalnog aspekta slušanja glazbe u glazbeno-pedagoškom kontekstu osnovne škole", Metodički ogledi, vol.26, br. 2, str. 9-32, 2019. [Online]. https://doi.org/10.21464/mo.26.2.4

Sažetak
Cilj je slušanja glazbe u školi oblikovati kulturno-umjetnički svjetonazor učenica i učenika te doprinijeti njihovom estetskom odgoju. U hrvatskim osnovnim školama realizira se prema tzv. standardnom modelu kojemu je težište na spoznajnoj dimenziji. Kako bi se povećali pozornost, motivacija, slušalačke navike i prihvaćanje umjetničke glazbe, predlaže se spoznajno-emocionalni pristup koji višemodalno povezuje glazbene i izvanglazbene sadržaje. Cilj istraživanja bio je usporediti utjecaje spoznajno-emocionalnog i standardnog pristupa u nastavi glazbene kulture na spoznajni i emocionalni aspekt slušanja glazbe. Sudjelovalo je 557 učenika i učenica iz 30 petih razreda. Slušali su Hačaturjanovu Maskaradu, Beethovenovu Wellingtonovu pobjedu, Rimski Korsakovljevu Šeherezadu i Fauréovu Pavanu te odgovarali na pitanja vezana za spoznajni i emocionalni aspekt slušanja glazbe. Petnaest razreda imalo je nastavu po standardnom, a 15 razreda po spoznajno emocionalnom pristupu. U spoznajnom aspektu odgovori učenika i učenica uglavnom se nisu razlikovali. U emocionalnom aspektu, u Šeherezadi i Pavani nešto su intenzivnije doživljavane dominantne emocije kada je bio primijenjen spoznajno-emocionalni pristup.

Ključne riječi
slušanje glazbe; glazbena djela; nastava glazbene kulture; standardni pristup; spoznajno-emocionalni pristup

Hrčak ID: 237830

URI
https://hrcak.srce.hr/237830

[engleski]

Posjeta: 90 *