APA 6th Edition Turković, H. (2020). Construction of Moods by Film as Method of Poetization. Filozofska istraživanja, 40 (3), 541-541. https://doi.org/10.21464/fi40305
MLA 8th Edition Turković, Hrvoje. "Construction of Moods by Film as Method of Poetization." Filozofska istraživanja, vol. 40, no. 3, 2020, pp. 541-541. https://doi.org/10.21464/fi40305. Accessed 17 Jan. 2021.
Chicago 17th Edition Turković, Hrvoje. "Construction of Moods by Film as Method of Poetization." Filozofska istraživanja 40, no. 3 (2020): 541-541. https://doi.org/10.21464/fi40305
Harvard Turković, H. (2020). 'Construction of Moods by Film as Method of Poetization', Filozofska istraživanja, 40(3), pp. 541-541. https://doi.org/10.21464/fi40305
Vancouver Turković H. Construction of Moods by Film as Method of Poetization. Filozofska istraživanja [Internet]. 2020 [cited 2021 January 17];40(3):541-541. https://doi.org/10.21464/fi40305
IEEE H. Turković, "Construction of Moods by Film as Method of Poetization", Filozofska istraživanja, vol.40, no. 3, pp. 541-541, 2020. [Online]. https://doi.org/10.21464/fi40305
Abstracts Visokoumjetnička dostignuća u dugotrajnoj tradiciji zapadnjačke estetičke misli vezuju se uz postizanje poetičnosti, a ova uz pobuđivanje osjećaja, pa se i u filmskoj tradiciji poetičnost uspostavljala kao ideal paradigmatski umjetničkog dostignuća filma. No, među različitim tipovima osjećaja kojima raspolaže čovjek, poetska djela ciljaju u pravilu na pobuđivanje nekog općeg raspoloženja, a ne neke izričite emocije. U radu se prvo daje pregled razlika između emocija i raspoloženja, potom se na primjeru uvodne scene u filmu Građanin Kane demonstrira kojim se različitim sredstvima u opisno orijentiranoj uvodnoj sceni postiže određen ‘ugođaj’ (turobno raspoloženje). Pitanje je, međutim, kako se opisanim heterogenim stilskim sredstvima može pobuditi vrlo specifično, jedinstveno, holističko raspoloženje. Odgovor je, ukratko, u tome da jednako kao što raspoloženja utječu na selektivan odnos prema okolini, birajući u njoj za percepciju one aspekte koji su sukladni, kongruentni s osnovnim karakteristikama određenog raspoloženja, tako i filmski stvaratelji biraju onaj repertoar stilskih značajki danoga filma što je kongruentan s ciljanim raspoloženjima kako bi ih pobudili u gledatelja koji prepušteno gleda film.