hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31192/np.18.3.7

Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka

Dubravka Kuščević   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4572-9933 ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Split, Hrvatska
Marija Brajčić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2440-7724 ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Split, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (199 KB) str. 531-545 preuzimanja: 0* citiraj
APA 6th Edition
Kuščević, D. i Brajčić, M. (2020). Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka. Nova prisutnost, XVIII (3), 531-545. https://doi.org/10.31192/np.18.3.7
MLA 8th Edition
Kuščević, Dubravka i Marija Brajčić. "Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka." Nova prisutnost, vol. XVIII, br. 3, 2020, str. 531-545. https://doi.org/10.31192/np.18.3.7. Citirano 29.11.2020.
Chicago 17th Edition
Kuščević, Dubravka i Marija Brajčić. "Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka." Nova prisutnost XVIII, br. 3 (2020): 531-545. https://doi.org/10.31192/np.18.3.7
Harvard
Kuščević, D., i Brajčić, M. (2020). 'Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka', Nova prisutnost, XVIII(3), str. 531-545. https://doi.org/10.31192/np.18.3.7
Vancouver
Kuščević D, Brajčić M. Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka. Nova prisutnost [Internet]. 2020 [pristupljeno 29.11.2020.];XVIII(3):531-545. https://doi.org/10.31192/np.18.3.7
IEEE
D. Kuščević i M. Brajčić, "Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka", Nova prisutnost, vol.XVIII, br. 3, str. 531-545, 2020. [Online]. https://doi.org/10.31192/np.18.3.7

Sažetak
Umjetnički sadržaji u nastavi razvijaju estetske vrijednosti učenika te utječu na njihov doživljaj svijeta. Povezivanje odgojno-obrazovnih, vjeronaučnih i likovnumjetničkih sadržaja zahtijeva cjelovit, integrirani pristup. Korelacija je suvremen pristup nastavi, što podrazumijeva interdisciplinaran i multidisciplinaran koncept u povezivanju nastavnih sadržaja. Suvremeni kurikulum vjeronauka prepoznaje važnost korelacije u nastavi. Uključivanje likovno-umjetničkih djela u nastavu vjeronauka može doprinijeti cjelovitom razvoju učenika te može omogućiti bolje uključivanje učenika u shvaćanje i doživljavanje vjerskih sadržaja. U ovom istraživanju provedenom na 199 učenika osnovnih i srednjih škola željeli smo ispitati percepciju učenika o likovnom djelu u vjeronaučnoj nastavi. Rezultati su pokazali da učenici ponekad na nastavi promatraju umjetnička djela, a stariji učenici više od mlađih vole promatrati umjetnička djela. Likovno-umjetnička djela u nastavi vjeronauka pozitivno utječu na lakše usvajanje vjeronaučnih sadržaja, te na kreativnost i aktivnost učenika na satu. Likovno djelo u vjeronaučnoj nastavi također pozitivno utječe na korelaciju s hrvatskim jezikom i poviješću, što bolje uočavaju stariji učenici. Oni također bolje uočavaju da im promatranje umjetničkih djela pomaže u razumijevanju okoline u kontekstu vjere.

Ključne riječi
likovno-umjetnička djela; korelacija; učenici; vjeronauk

Hrčak ID: 246452

URI
https://hrcak.srce.hr/246452

[engleski]

Posjeta: 0 *