APA 6th Edition Vidović, D. (2020). Učeničke zadruge kao rasadnik zadrugarstva? Refleksije zadružnih načela u djelovanju učeničkih zadruga u Hrvatskoj. Socijalna ekologija, 29 (3), 389-416. https://doi.org/10.17234/SocEkol.29.3.3
MLA 8th Edition Vidović, Davorka. "Učeničke zadruge kao rasadnik zadrugarstva? Refleksije zadružnih načela u djelovanju učeničkih zadruga u Hrvatskoj." Socijalna ekologija, vol. 29, br. 3, 2020, str. 389-416. https://doi.org/10.17234/SocEkol.29.3.3. Citirano 02.03.2021.
Chicago 17th Edition Vidović, Davorka. "Učeničke zadruge kao rasadnik zadrugarstva? Refleksije zadružnih načela u djelovanju učeničkih zadruga u Hrvatskoj." Socijalna ekologija 29, br. 3 (2020): 389-416. https://doi.org/10.17234/SocEkol.29.3.3
Harvard Vidović, D. (2020). 'Učeničke zadruge kao rasadnik zadrugarstva? Refleksije zadružnih načela u djelovanju učeničkih zadruga u Hrvatskoj', Socijalna ekologija, 29(3), str. 389-416. https://doi.org/10.17234/SocEkol.29.3.3
Vancouver Vidović D. Učeničke zadruge kao rasadnik zadrugarstva? Refleksije zadružnih načela u djelovanju učeničkih zadruga u Hrvatskoj. Socijalna ekologija [Internet]. 2020 [pristupljeno 02.03.2021.];29(3):389-416. https://doi.org/10.17234/SocEkol.29.3.3
IEEE D. Vidović, "Učeničke zadruge kao rasadnik zadrugarstva? Refleksije zadružnih načela u djelovanju učeničkih zadruga u Hrvatskoj", Socijalna ekologija, vol.29, br. 3, str. 389-416, 2020. [Online]. https://doi.org/10.17234/SocEkol.29.3.3
Sažetak Učeničke su zadruge fenomen s dugom tradicijom u Hrvatskoj, a od 50-ih godina 20. stoljeća formalno su regulirane kao oblik izvannastavnih aktivnosti unutar odgojno-obrazovnog sustava. U zadnjih 15 godina broj se učeničkih zadruga značajno povećava te ih danas ima 602 što znači kako gotovo polovina škola ima osnovanu učeničku zadrugu. U radu su predstavljeni rezultati istraživanja o učeničkim zadrugama u Hrvatskoj, koje je provedeno 2018. i 2019. Istraživanje je temeljeno na eksplorativnom pristupu i kvalitativnoj metodologiji, a i koristili su se intervjui i fokus grupe na prigodnom uzorku od deset učeničkih zadruga. U radu je, kao glavni konceptualni okvir, korišten pristup Međunarodnog saveza zadruga (ICA) koji u određenju „zadružnog identiteta“ navodi definiciju, sedam temeljnih načela i deset vrijednosti. Svrha je rada bila utvrditi na koji način se temeljna zadružna načela primjenjuju u djelovanju učeničkih zadruga te na koji ih način možemo promatrati kao rasadnike zadrugarstva. Rezultati istraživanja pokazali su kako se neka načela, poput edukacije o zadrugarstvu i demokratsko upravljanje, nedovoljno reflektiraju u radu učeničkih zadruga. To u konačnici može slabiti razvoj zadružnog identiteta kod učenika te smanjiti njihov interes za pokretanjem ili sudjelovanjem u zadruzi u odrasloj dobi.