hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Neodgovorno oglašavanje: primjer slovenskog medijskog prostora

Marko Milosavljević

Puni tekst: hrvatski, pdf (215 KB) str. 55-76 preuzimanja: 1.926* citiraj
APA 6th Edition
Milosavljević, M. (2005). Neodgovorno oglašavanje: primjer slovenskog medijskog prostora. Medijska istraživanja, 11 (1), 55-76. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/22993
MLA 8th Edition
Milosavljević, Marko. "Neodgovorno oglašavanje: primjer slovenskog medijskog prostora." Medijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2005, str. 55-76. https://hrcak.srce.hr/22993. Citirano 24.08.2019.
Chicago 17th Edition
Milosavljević, Marko. "Neodgovorno oglašavanje: primjer slovenskog medijskog prostora." Medijska istraživanja 11, br. 1 (2005): 55-76. https://hrcak.srce.hr/22993
Harvard
Milosavljević, M. (2005). 'Neodgovorno oglašavanje: primjer slovenskog medijskog prostora', Medijska istraživanja, 11(1), str. 55-76. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/22993 (Datum pristupa: 24.08.2019.)
Vancouver
Milosavljević M. Neodgovorno oglašavanje: primjer slovenskog medijskog prostora. Medijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 24.08.2019.];11(1):55-76. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/22993
IEEE
M. Milosavljević, "Neodgovorno oglašavanje: primjer slovenskog medijskog prostora", Medijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 55-76, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/22993. [Citirano: 24.08.2019.]

Sažetak
U ovome članku o proučavanju djelovanja masovnih medija i oblikovanja
promocijskoga društva, polazimo od pretpostavke da su oglašivački
sadržaji isto tako legitimni kao i novinarski – oba imaju svoje zadaće i
jedan drugoga nadopunjavaju. No, oglašivački sadržaji nisu uvijek i legalni
– u slučaju da ne ispunjavaju zakonski postavljene zahtjeve. Tada
djeluju nezakonito, te istodobno ignoriraju uvjete potrebne za nastanak
odgovornih medija i odgovornoga oglašavanja. Oglašavanje i novinarstvo,
naime, ispunjavaju svoju odgovornost prema naslovnicima, samo
ako znaju što od koga mogu očekivati. Osnovni uvjet pritom je da ispunjavaju
naslovnikova očekivanja u skladu s podjelama sadržaja na oglašivačke
i novinarske.
U članku analiziramo elemente odgovornoga oglašavanja, odnos između
oglašivačkih i novinarskih sadržaja, te mehanizme regulacije i samoregulacije
koji uređuju djelovanje medija u Sloveniji. Analiza pokazuje da
se masovni mediji u slovenskome medijskom prostoru većinom ponašaju
prema načelima profitabilnosti i polaze od definicije masovnoga medija
kao industrijske i komercijalne organizacije koja producira i distribuira
dobra. Kako se povećava udio prihoda koje medij stvara oglašavanjem,
tako jača i uloga oglašavanja u funkcioniranju same medijske kuće. To se
događa zbog maloga oglašivačkog i prodajnoga tržišta (tržište naslovnika),
pa se kao mogući dodatni (premda nezakoniti) izvor prihoda javlja
prikriveno oglašavanje. Članak analizira dokumentirane slučajeve prikrivenoga
oglašavanja i na osnovi navedenih primjera zaključujemo da razdoblje odgovornoga oglašavanja, za koje je važna transparentnost, još nije nastupilo u slovenskome medijskom prostoru.

Ključne riječi
prikriveno oglašavanje; neodgovorno oglašavanje; novinarski sadržaji; masovni mediji; etičnost medija; Slovenija

Hrčak ID: 22993

URI
https://hrcak.srce.hr/22993

[engleski]

Posjeta: 2.598 *