hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Kriza novinarstva kao kriza etike: tko je novinarski subjekt?

Melita Poler Kovačić

Puni tekst: hrvatski, pdf (274 KB) str. 25-44 preuzimanja: 2.216* citiraj
APA 6th Edition
Poler Kovačić, M. (2001). Kriza novinarstva kao kriza etike: tko je novinarski subjekt?. Medijska istraživanja, 7 (1-2), 25-44. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/23362
MLA 8th Edition
Poler Kovačić, Melita. "Kriza novinarstva kao kriza etike: tko je novinarski subjekt?." Medijska istraživanja, vol. 7, br. 1-2, 2001, str. 25-44. https://hrcak.srce.hr/23362. Citirano 26.06.2019.
Chicago 17th Edition
Poler Kovačić, Melita. "Kriza novinarstva kao kriza etike: tko je novinarski subjekt?." Medijska istraživanja 7, br. 1-2 (2001): 25-44. https://hrcak.srce.hr/23362
Harvard
Poler Kovačić, M. (2001). 'Kriza novinarstva kao kriza etike: tko je novinarski subjekt?', Medijska istraživanja, 7(1-2), str. 25-44. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/23362 (Datum pristupa: 26.06.2019.)
Vancouver
Poler Kovačić M. Kriza novinarstva kao kriza etike: tko je novinarski subjekt?. Medijska istraživanja [Internet]. 2001 [pristupljeno 26.06.2019.];7(1-2):25-44. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/23362
IEEE
M. Poler Kovačić, "Kriza novinarstva kao kriza etike: tko je novinarski subjekt?", Medijska istraživanja, vol.7, br. 1-2, str. 25-44, 2001. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/23362. [Citirano: 26.06.2019.]

Sažetak
Trendovi u razvoju novinarstva upozoravaju na teorijsku i praktičku razinu krize
identiteta suvremenog novinarstva. Utvrđujemo da su u krizi ključni elementi profesije,
a posebno autonomija i etika. Naša teza je da je kriza novinarstva prije svega kriza
novinara kao subjekta. Novinar u “normativnom” modelu kvalitetnog novinarstva zauzima
mjesto (profesionalno kompetentnog) izvora komunikacijskog procesa: on je
subjekt koji bi trebao imati nadzor nad temeljnim procesima u medijskoj realnosti.
Praksa novinarskog diskursa pokazuje da novinar u svim fazama komunikacijskog
procesa gubi mjesto subjekta. Njegovu ulogu preuzimaju vlasnici kapitala i/ili nositelji
političke moći (multinacionalne korporacije, oglašivači, političari, službe za odnose s
javnošću i dr.). Krizu novinarske etike promatramo i u svjetlu postmodernog razdoblja:
sve više se uvažavaju relativistički, pragmatički i makjavelistički pristupi novinarstvu.
Subjekt nestaje, a s njime i glavni novinarov alat – pitanje: novinar nije subjekt i
on ne postavlja novinarska pitanja. Nema pitanja, nema ni odgovora. Nema odgovornosti
i etika zapada u krizu. Kriza subjekta kriza je osobnog ispunjenja, kriza novinara
kao osobe.

Ključne riječi
identitet novinarstva; novinarska etika; kriza novinarstva; postmoderna

Hrčak ID: 23362

URI
https://hrcak.srce.hr/23362

[engleski]

Posjeta: 3.322 *