hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31820/pt.30.2.5

Vrijednosti i subjektivno iskustvo majčinstva kao prediktori samopoštovanja, samoefikasnosti i školskoga postignuća (pred)adolescenata

Ina Reić Ercegovac   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4228-6054 ; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Split, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (381 KB) str. 251-270 preuzimanja: 99* citiraj
APA 6th Edition
Reić Ercegovac, I. (2021). Vrijednosti i subjektivno iskustvo majčinstva kao prediktori samopoštovanja, samoefikasnosti i školskoga postignuća (pred)adolescenata. Psihologijske teme, 30 (2), 251-270. https://doi.org/10.31820/pt.30.2.5
MLA 8th Edition
Reić Ercegovac, Ina. "Vrijednosti i subjektivno iskustvo majčinstva kao prediktori samopoštovanja, samoefikasnosti i školskoga postignuća (pred)adolescenata." Psihologijske teme, vol. 30, br. 2, 2021, str. 251-270. https://doi.org/10.31820/pt.30.2.5. Citirano 05.12.2021.
Chicago 17th Edition
Reić Ercegovac, Ina. "Vrijednosti i subjektivno iskustvo majčinstva kao prediktori samopoštovanja, samoefikasnosti i školskoga postignuća (pred)adolescenata." Psihologijske teme 30, br. 2 (2021): 251-270. https://doi.org/10.31820/pt.30.2.5
Harvard
Reić Ercegovac, I. (2021). 'Vrijednosti i subjektivno iskustvo majčinstva kao prediktori samopoštovanja, samoefikasnosti i školskoga postignuća (pred)adolescenata', Psihologijske teme, 30(2), str. 251-270. https://doi.org/10.31820/pt.30.2.5
Vancouver
Reić Ercegovac I. Vrijednosti i subjektivno iskustvo majčinstva kao prediktori samopoštovanja, samoefikasnosti i školskoga postignuća (pred)adolescenata. Psihologijske teme [Internet]. 2021 [pristupljeno 05.12.2021.];30(2):251-270. https://doi.org/10.31820/pt.30.2.5
IEEE
I. Reić Ercegovac, "Vrijednosti i subjektivno iskustvo majčinstva kao prediktori samopoštovanja, samoefikasnosti i školskoga postignuća (pred)adolescenata", Psihologijske teme, vol.30, br. 2, str. 251-270, 2021. [Online]. https://doi.org/10.31820/pt.30.2.5

Sažetak
Teorijski okvir ovoga rada sačinjavaju teorija univerzalnih sadržaja i strukture vrijednosti te model doživljaja roditeljstva kao polazište za istraživanje roditeljskih utjecaja na razvojne ishode adolescenata. Cilj je istraživanja bio ispitati odnos između univerzalnih vrijednosti majki i subjektivnoga doživljaja majčinstva te samopoštovanja, samoefikasnosti i školskoga postignuća (pred)adolescenata. U istraživanju su sudjelovale 234 dijade majka – dijete, a primijenjeni su sljedeći upitnici i skale samoprocjene: upitnici općih podataka za majku i adolescente, Upitnik samoefikasnosti za djecu, Skala samopoštovanja, Upitnik životnih vrijednosti te Skala osjećaja roditeljske kompetentnosti. Rezultati su potvrdili neke očekivane rodne razlike u adolescenata, kao i razlike u vrijednostima majki s obzirom na njihovu dob i razinu obrazovanja. Subjektivna procjena kompetentnosti majki značajno je korelirala s vrijednostima postignuća, moći te trijadom konzervativnih vrijednosti. Provedene regresijske analize pokazale su da se manji dio varijance samopoštovanja, samoefikasnosti i postignuća (pred)adolescenata može pripisati vrijednostima majki, pri čemu su najvažniju ulogu imale upravo konzervativne vrijednosti.

Ključne riječi
vrijednosti; roditeljstvo; (pred)adolescencija; samopoštovanje; samoefikasnost; školski uspjeh

Hrčak ID: 260447

URI
https://hrcak.srce.hr/260447

[engleski]

Posjeta: 274 *