hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

PRIČA KAO KREATIVNI TRENING I TERAPIJA: NEURO-LINGVISTIČKI PRISTUP

Vesna Buljubašić Kuzmanović ; Filozofski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, L. Jagera 9
Andrea Anić ; studentica Pedagogije i engleskog jezika i književnosti, Filozofski fakultet, Osijek
Rahela Varga ; studentica Pedagogije i engleskog jezika i književnosti, Filozofski fakultet, Osijek

Puni tekst: hrvatski, pdf (170 KB) str. 149-158 preuzimanja: 1.972* citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić Kuzmanović, V., Anić, A. i Varga, R. (2008). PRIČA KAO KREATIVNI TRENING I TERAPIJA: NEURO-LINGVISTIČKI PRISTUP. Život i škola, LIV (19), 149-158. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/24077
MLA 8th Edition
Buljubašić Kuzmanović, Vesna, et al. "PRIČA KAO KREATIVNI TRENING I TERAPIJA: NEURO-LINGVISTIČKI PRISTUP." Život i škola, vol. LIV, br. 19, 2008, str. 149-158. https://hrcak.srce.hr/24077. Citirano 07.12.2019.
Chicago 17th Edition
Buljubašić Kuzmanović, Vesna, Andrea Anić i Rahela Varga. "PRIČA KAO KREATIVNI TRENING I TERAPIJA: NEURO-LINGVISTIČKI PRISTUP." Život i škola LIV, br. 19 (2008): 149-158. https://hrcak.srce.hr/24077
Harvard
Buljubašić Kuzmanović, V., Anić, A., i Varga, R. (2008). 'PRIČA KAO KREATIVNI TRENING I TERAPIJA: NEURO-LINGVISTIČKI PRISTUP', Život i škola, LIV(19), str. 149-158. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/24077 (Datum pristupa: 07.12.2019.)
Vancouver
Buljubašić Kuzmanović V, Anić A, Varga R. PRIČA KAO KREATIVNI TRENING I TERAPIJA: NEURO-LINGVISTIČKI PRISTUP. Život i škola [Internet]. 2008 [pristupljeno 07.12.2019.];LIV(19):149-158. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/24077
IEEE
V. Buljubašić Kuzmanović, A. Anić i R. Varga, "PRIČA KAO KREATIVNI TRENING I TERAPIJA: NEURO-LINGVISTIČKI PRISTUP", Život i škola, vol.LIV, br. 19, str. 149-158, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/24077. [Citirano: 07.12.2019.]

Sažetak
Koristeći neuro-lingvistički pristup i meta-model jezika Sunčane Škrinjarić, cilj ovoga rada bio je razviti kreativni trening osjetilne izoštrenosti zasnovan na priči Plesna haljina žutog maslačka. Proces modeliranja primijenjen u ovom radu odnosi se na apstraktno modeliranje gdje preuzeti obrasci ponašanja biljaka i životinja, u meta-centrima interesa i djelovanja, nadilaze ranije promatrane. Riječ je o strukturalnom obrascu osjećaja ili ''imperativnoj samoanalizi'' koja omogućava individualizirane doživljaje/procjene/opise likova iz priče koji se na grupnoj razini mapiraju, razvijaju i vrjednuje u skladu s osobnošću i cjelokupnom ekologijom. Naglasak je na interakcijama (kada, gdje i s kim), ponašanju (što činim), sposobnostima (kako to radim), uvjerenjima i vrijednosnim sustavima (zašto to činim) te identitetu (tko sam ja) kao etičkim implikacijama sveukupne ekologije odnosa.
Eko-provjera imperativne samoanalize pokazala je koliko je važno surađivati, imati mogućnost izbora i donositi alternativna rješenja, uvažavati različitosti i izbjegavati negativističke konotacije koje nas udaljavaju jedni od drugih. Dobiveni rezultati pokazuju da priča kao kreativni trening djeluje upotpunjujuće, daje smjernice i putokaze koji pomažu ostvariti ciljeve, prevladati negativna iskustava i učiniti svaku potrebnu promjenu mogućom.

Ključne riječi
meta-model jezika; neuro-ligvističko programiranje (NLP); imperativna samoanaliza; etičke implikacije; ekologija odnosa

Hrčak ID: 24077

URI
https://hrcak.srce.hr/24077

[engleski]

Posjeta: 2.749 *