hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

ŠTO SE OD ŠKOLOVANJA OČEKUJE U HRVATSKOJ, A ŠTO U FINSKOJ

Vesna Buljubašić-Kuzmanović ; Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (196 KB) str. 29-45 preuzimanja: 3.402* citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2006). ŠTO SE OD ŠKOLOVANJA OČEKUJE U HRVATSKOJ, A ŠTO U FINSKOJ. Život i škola, LII (15-16), 29-45. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/25025
MLA 8th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "ŠTO SE OD ŠKOLOVANJA OČEKUJE U HRVATSKOJ, A ŠTO U FINSKOJ." Život i škola, vol. LII, br. 15-16, 2006, str. 29-45. https://hrcak.srce.hr/25025. Citirano 05.12.2021.
Chicago 17th Edition
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna. "ŠTO SE OD ŠKOLOVANJA OČEKUJE U HRVATSKOJ, A ŠTO U FINSKOJ." Život i škola LII, br. 15-16 (2006): 29-45. https://hrcak.srce.hr/25025
Harvard
Buljubašić-Kuzmanović, V. (2006). 'ŠTO SE OD ŠKOLOVANJA OČEKUJE U HRVATSKOJ, A ŠTO U FINSKOJ', Život i škola, LII(15-16), str. 29-45. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/25025 (Datum pristupa: 05.12.2021.)
Vancouver
Buljubašić-Kuzmanović V. ŠTO SE OD ŠKOLOVANJA OČEKUJE U HRVATSKOJ, A ŠTO U FINSKOJ. Život i škola [Internet]. 2006 [pristupljeno 05.12.2021.];LII(15-16):29-45. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/25025
IEEE
V. Buljubašić-Kuzmanović, "ŠTO SE OD ŠKOLOVANJA OČEKUJE U HRVATSKOJ, A ŠTO U FINSKOJ", Život i škola, vol.LII, br. 15-16, str. 29-45, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/25025. [Citirano: 05.12.2021.]

Sažetak
Ovaj se rad bavi paralelnim prikazom svrhe (ciljeva) osnovnoga školovanja u Republici Hrvatskoj i Finskoj. Ciljevi pojedinih nastavnih predmeta/kompleksnih cjelina sažeti su i prikazani tabelarno, a opći ciljevi su analizirani. Kvalitativnom analizom sadržaja želio se dobiti uvid u osnovni smisao poruke cilja, odnosno informacija što se od školovanja očekuje u Finskoj, a što u Hrvatskoj. Izbor kategorija kao osnovice za analizu favorizirani su ciljevi osnovnoga školovanja preuzeti iz uvodnih tekstova okvirnih nastavnih planova i programa,
nacionalnih kurikuluma.
Rezultati kvalitativne analize upućuju da hrvatska škola ciljeve osnovnoga školovanja usmjerava na poučavanje i stjecanje znanja, vještina i sposobnosti važnih za život i daljnje školovanje te cjelovit individualni razvoj učenika, a Finska na različitost odgoja i obrazovanja i europsku dimenziju školstva, razvoj ključnih kompetencija (radna, obiteljska, građanska) ciljevima koji su usmjereni na osobni rast i razvoj, sudjelovanje u društvu, zapošljavanje i cjeloživotno učenje.
Prihvatimo li iskreno kao cilj školovanja razvoj ključnih kompetencija kod učenika, spoznat ćemo da sadržaji programa i nisu toliko važni. Suvremeni kurikulum promiče učenje na uspjesima i vrhunski užitak učenja različitim stilovima učenja i mišljenja usmjerenih na ciljeve i razvoj, a manje na sadržaj, zaključuju učitelji nakon provedene rasprave vezane za kreiranje suvremenoga školskoga kurikuluma.

Ključne riječi
svrha i ciljevi školovanja; ključne kompetencije; stilovi učenja i mišljenja; europska dimenzija školovanja; cjeloživotno učenje

Hrčak ID: 25025

URI
https://hrcak.srce.hr/25025

[engleski]

Posjeta: 5.000 *