hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

POSTIGNUĆA UČENIKA PRIMJENOM RAZLIČITIH METODA I OBLIKA RADA U NASTAVI PRIRODE

Mirela Števanić Pavelić ; Osnovna škola Slavonski Brod
Ivana Vlasac

Puni tekst: hrvatski, pdf (193 KB) str. 155-165 preuzimanja: 10.475* citiraj
APA 6th Edition
Števanić Pavelić, M. i Vlasac, I. (2006). POSTIGNUĆA UČENIKA PRIMJENOM RAZLIČITIH METODA I OBLIKA RADA U NASTAVI PRIRODE. Život i škola, LII (15-16), 155-165. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/25044
MLA 8th Edition
Števanić Pavelić, Mirela i Ivana Vlasac. "POSTIGNUĆA UČENIKA PRIMJENOM RAZLIČITIH METODA I OBLIKA RADA U NASTAVI PRIRODE." Život i škola, vol. LII, br. 15-16, 2006, str. 155-165. https://hrcak.srce.hr/25044. Citirano 29.11.2021.
Chicago 17th Edition
Števanić Pavelić, Mirela i Ivana Vlasac. "POSTIGNUĆA UČENIKA PRIMJENOM RAZLIČITIH METODA I OBLIKA RADA U NASTAVI PRIRODE." Život i škola LII, br. 15-16 (2006): 155-165. https://hrcak.srce.hr/25044
Harvard
Števanić Pavelić, M., i Vlasac, I. (2006). 'POSTIGNUĆA UČENIKA PRIMJENOM RAZLIČITIH METODA I OBLIKA RADA U NASTAVI PRIRODE', Život i škola, LII(15-16), str. 155-165. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/25044 (Datum pristupa: 29.11.2021.)
Vancouver
Števanić Pavelić M, Vlasac I. POSTIGNUĆA UČENIKA PRIMJENOM RAZLIČITIH METODA I OBLIKA RADA U NASTAVI PRIRODE. Život i škola [Internet]. 2006 [pristupljeno 29.11.2021.];LII(15-16):155-165. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/25044
IEEE
M. Števanić Pavelić i I. Vlasac, "POSTIGNUĆA UČENIKA PRIMJENOM RAZLIČITIH METODA I OBLIKA RADA U NASTAVI PRIRODE", Život i škola, vol.LII, br. 15-16, str. 155-165, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/25044. [Citirano: 29.11.2021.]

Sažetak
Cilj je rada upoznavanje učenika s raznolikošću metoda rada u nastavi prirode, kombiniranjem i primjenom različitih metoda, i poticanje učenika na aktivno sudjelovanje u nastavi. Odabrane metode i oblici rada: izvanučionička nastava, skupni rad, oluja ideja,
pokus, rad na tekstu i insert metoda.
Istraživanje je provedeno na uzorku od 87 učenika petih razreda osnovne škole u Slavonskom Brodu tijekom dvaju tjedna po dva školska sata. Kontrolnu skupinu čini odjel koji je imao nastavu u učionici frontalnim oblikom rada, a eksperimentalnu skupinu, tri odjela učenika koji su provodili pokuse, obradili isti sadržaj na
tekstu te izvanučioničku nastavu. Svaki od odjela primijenio je po jednu od navedenih metoda rada.
Od instrumenata istraživanja primijenjeni su zadatci objektivnoga tipa i anketa.
Zadatcima objektivnoga tipa prikupljeni su podatci o poznavanju učenika o određenoj temi, a anketom o poznavanju primijenjenih metoda i potreba za samostalnim radom i izvanučioničkom nastavom.
Obrada podataka dobivenih ispitom znanja pokazala je visoku razinu znanja učenika.
Obrada podataka dobivenih anketom ukazala je na nedovoljnu primijenjenost i kombiniranost raznovrsnih metoda rada. U ovom radu ukazano je na raznolikost i važnost metoda rada u nastavnom poučavanju i učenju te potreba njegovanja svih socioloških oblika
nastavnog rada i odmjereno izmjenjivanje, dajući prednost skupnom radu, pokusima i izvanučioničkoj nastavi što omogućava stjecanje znanja vlastitom aktivnošću i rezultira većom zainteresiranošću i motiviranošću učenika. Nastava usmjerena na primjenu različitih
metoda i na istraživanje najprihvatljivija je za učenike, te daje najbolje i najtrajnije rezultate.

Ključne riječi
nastava prirode; osnova škola

Hrčak ID: 25044

URI
https://hrcak.srce.hr/25044

[engleski]

Posjeta: 12.511 *