hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.17 No.4-5 (96-97) Listopad 2008.

Izvorni znanstveni članak

MORALNE EMOCIJE I POLARIZACIJA BIRAČA

Stanko RIHTAR   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1369-7148 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Ivana FERIĆ   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9725-9558 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (154 KB) str. 631-645 preuzimanja: 548* citiraj
APA 6th Edition
RIHTAR, S. i FERIĆ, I. (2008). MORALNE EMOCIJE I POLARIZACIJA BIRAČA. Društvena istraživanja, 17 (4-5 (96-97)), 631-645. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/29429
MLA 8th Edition
RIHTAR, Stanko i Ivana FERIĆ. "MORALNE EMOCIJE I POLARIZACIJA BIRAČA." Društvena istraživanja, vol. 17, br. 4-5 (96-97), 2008, str. 631-645. https://hrcak.srce.hr/29429. Citirano 25.09.2018.
Chicago 17th Edition
RIHTAR, Stanko i Ivana FERIĆ. "MORALNE EMOCIJE I POLARIZACIJA BIRAČA." Društvena istraživanja 17, br. 4-5 (96-97) (2008): 631-645. https://hrcak.srce.hr/29429
Harvard
RIHTAR, S., i FERIĆ, I. (2008). 'MORALNE EMOCIJE I POLARIZACIJA BIRAČA', Društvena istraživanja, 17(4-5 (96-97)), str. 631-645. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/29429 (Datum pristupa: 25.09.2018.)
Vancouver
RIHTAR S, FERIĆ I. MORALNE EMOCIJE I POLARIZACIJA BIRAČA. Društvena istraživanja [Internet]. 31.10.2008. [pristupljeno 25.09.2018.];17(4-5 (96-97)):631-645. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/29429
IEEE
S. RIHTAR i I. FERIĆ, "MORALNE EMOCIJE I POLARIZACIJA BIRAČA", Društvena istraživanja, vol.17, br. 4-5 (96-97), str. 631-645, listopad 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/29429. [Citirano: 25.09.2018.]

Sažetak
Uloga moralnih emocija u polarizaciji birača provjerena je
istraživanjem na reprezentativnom uzorku punoljetnoga
stanovništva Hrvatske, provedenom prije parlamentarnih izbora
2007. godine. Od mjera upotrijebljena su pitanja o istaknutosti
moralnosti i kompetencije kao razloga političkog izbora i kratke
ljestvice (po tri čestice) pozitivnih i negativnih moralnih emocija
koje pobuđuju dvije najjače stranke. Za razliku od prethodnih
istraživanja, u kojima su se moralne emocije, uz percipiranu
moralnost i kompetenciju, pokazale ravnopravnim
odrednicama političkog izbora, u ovom se utvrdilo da su one
većinom značajnije za identifikaciju birača sklonijih većoj
privrženosti ili animozitetu (pozitivne dijelom, negativne
redovito). Rezultati su uglavnom u skladu s brojnim nalazima
koji pokazuju da je u moralnosti 'zlo jače od dobroga',
odnosno da negativne odlike u tom području privlače veću
pažnju i izazivaju intenzivnije reakcije nego pozitivne.

Ključne riječi
moralnost; kompetencija; moralne emocije; izborno ponašanje

Hrčak ID: 29429

URI
https://hrcak.srce.hr/29429

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.101 *