hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication

Konstrukti slovenstva u slovenskim partizanskim filmovima

Peter STANKOVIĆ   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2797-4126 ; Fakultet društvenih znanosti, Ljubljana

Fulltext: english, pdf (196 KB) pages 907-926 downloads: 972* cite
APA 6th Edition
STANKOVIĆ, P. (2008). CONSTRUCTS OF SLOVENIANNESS IN SLOVENIAN PARTISAN FILMS. Društvena istraživanja, 17 (4-5 (96-97)), 907-926. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/29465
MLA 8th Edition
STANKOVIĆ, Peter. "CONSTRUCTS OF SLOVENIANNESS IN SLOVENIAN PARTISAN FILMS." Društvena istraživanja, vol. 17, no. 4-5 (96-97), 2008, pp. 907-926. https://hrcak.srce.hr/29465. Accessed 25 Aug. 2019.
Chicago 17th Edition
STANKOVIĆ, Peter. "CONSTRUCTS OF SLOVENIANNESS IN SLOVENIAN PARTISAN FILMS." Društvena istraživanja 17, no. 4-5 (96-97) (2008): 907-926. https://hrcak.srce.hr/29465
Harvard
STANKOVIĆ, P. (2008). 'CONSTRUCTS OF SLOVENIANNESS IN SLOVENIAN PARTISAN FILMS', Društvena istraživanja, 17(4-5 (96-97)), pp. 907-926. Available at: https://hrcak.srce.hr/29465 (Accessed 25 August 2019)
Vancouver
STANKOVIĆ P. CONSTRUCTS OF SLOVENIANNESS IN SLOVENIAN PARTISAN FILMS. Društvena istraživanja [Internet]. 2008 [cited 2019 August 25];17(4-5 (96-97)):907-926. Available from: https://hrcak.srce.hr/29465
IEEE
P. STANKOVIĆ, "CONSTRUCTS OF SLOVENIANNESS IN SLOVENIAN PARTISAN FILMS", Društvena istraživanja, vol.17, no. 4-5 (96-97), pp. 907-926, 2008. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/29465. [Accessed: 25 August 2019]

Abstracts
U radu autor postavlja pitanje može li se prepoznati
dosljedan obrazac predstavljanja slovenstva u slovenskim
partizanskim filmovima, filmskom žanru o komunističkim
gerilskim borcima (tzv. partizanima) i njihovoj borbi protiv
njemačkih i talijanskih okupacijskih snaga u Drugom
svjetskom ratu. Analiza svih dugometražnih filmova
snimljenih u tom žanru pokazuje da 925 službeni komunistički
diskurs o slovenskom nacionalnom identitetu, bar kako se
pokazuje u partizanskim filmovima, u Sloveniji u
mnogočemu nije slijedio ortodoksnu marksističku liniju
razumijevanja nacionalnog identiteta kao uklonjivoga
buržoaskog ideološkog konstrukta. Taj ga je diskurs zapravo
aktivno podržavao čak i u smislu afirmiranoga konzervativnog
konstrukta slovenstva kao nečega što je u svojoj biti
izjednačeno s jednostavnim rustikalnim životom usred
netaknute prirode. Ipak, u filmovima snimljenim nakon
kasnih šezdesetih godina 20. stoljeća obrazac se mijenja i
slovenski se partizanski filmovi sa svojim novim, izrazito
urbanim, karakterom pretvaraju u medij restrukturiranja
nacionalnoga identiteta.

Keywords
reprezentacija; konstruktivizam; nacionalni identitet; slovenski partizanski film; slovenstvo

Hrčak ID: 29465

URI
https://hrcak.srce.hr/29465

[english] [german]

Visits: 1.456 *