hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

ŠKOLSTVO I HRVATSKI JEZIK U BIH S POSEBNIM OSVRTOM NA UDŽBENIKE HRVATSKOG JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI

Šimun Musa ; Odjel za slavistiku i kroatistiku Sveučilišta u Zadru
Marija Musa ; Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja Sveučilišta u Zadru

Puni tekst: hrvatski, doc (5 MB) str. 57-82 preuzimanja: 1.392* citiraj
APA 6th Edition
Musa, Š. i Musa, M. (2008). ŠKOLSTVO I HRVATSKI JEZIK U BIH S POSEBNIM OSVRTOM NA UDŽBENIKE HRVATSKOG JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI. Magistra Iadertina, 3 (1), 57-82. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/35620
MLA 8th Edition
Musa, Šimun i Marija Musa. "ŠKOLSTVO I HRVATSKI JEZIK U BIH S POSEBNIM OSVRTOM NA UDŽBENIKE HRVATSKOG JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI." Magistra Iadertina, vol. 3, br. 1, 2008, str. 57-82. https://hrcak.srce.hr/35620. Citirano 11.07.2020.
Chicago 17th Edition
Musa, Šimun i Marija Musa. "ŠKOLSTVO I HRVATSKI JEZIK U BIH S POSEBNIM OSVRTOM NA UDŽBENIKE HRVATSKOG JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI." Magistra Iadertina 3, br. 1 (2008): 57-82. https://hrcak.srce.hr/35620
Harvard
Musa, Š., i Musa, M. (2008). 'ŠKOLSTVO I HRVATSKI JEZIK U BIH S POSEBNIM OSVRTOM NA UDŽBENIKE HRVATSKOG JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI', Magistra Iadertina, 3(1), str. 57-82. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/35620 (Datum pristupa: 11.07.2020.)
Vancouver
Musa Š, Musa M. ŠKOLSTVO I HRVATSKI JEZIK U BIH S POSEBNIM OSVRTOM NA UDŽBENIKE HRVATSKOG JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI. Magistra Iadertina [Internet]. 2008 [pristupljeno 11.07.2020.];3(1):57-82. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/35620
IEEE
Š. Musa i M. Musa, "ŠKOLSTVO I HRVATSKI JEZIK U BIH S POSEBNIM OSVRTOM NA UDŽBENIKE HRVATSKOG JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI", Magistra Iadertina, vol.3, br. 1, str. 57-82, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/35620. [Citirano: 11.07.2020.]

Sažetak
U poslijedejtonskoj Bosni i Hercegovini, državnoj zajednici u kojoj je koncem 1995. prestao rat, postoji dosta neriješenih pitanja, puno nagomilanih problema u svim segmentima života pa tako i u području obrazovanja. S obzirom na složenu tradicijsku, vjersku i nacionalnu strukturu i sve ono što je sobom donio život u takvu društvu, teško je, premda neizbježno, neposredno nakon sukoba, dogovoriti, planirati i organizirano voditi poslove iz različitih područja društva i države.
Međutim, uspostavom mira, u čemu je posredovala i međunarodna zajednica, postupno se konsolidiraju svi vidovi života, na jednoj novoj osnovi, a među njima i sustav obrazovanja na svim razinama.
S obzirom na promijenjene društvene prilike, novu državnu organizaciju i formiranje vlasti, i pored svih ustavnih načela i zakonske regulative, teško je bilo uspostaviti normalne tijekove u društvu. Tako je i obrazovanje, kao bitna društvena djelatnost, teško ustrojavano, posebno zbog različitih nacionalnih, političkih, tradicijskih, a navlastito jezičnih interesa naroda u BiH.
Pa ipak, usprkos svim teškoćama i zastojima, došlo se do određenih rješenja u obrazovanju, tako da svaki konstitutivni narod u BiH ima svoj sustav koji se, u dodiru i prožimanju s drugima, dopunjuje u dogovornom reciprocitetu i aktivnoj korelaciji, čineći opet zajednički složeni sustav školstva u BiH.
Na toj osnovi, bez obzira na sve pokušaje unitarizacije od većih naroda, i bez obzira na lošiji položaj hrvatskog narod u tijelima vlasti, iz čega proistječe niz negativnih posljedica, i on stječe pravo na službenu uporabu svoga jezika u obrazovanju i u svim drugim segmentima. Tako će i Hrvati na svom jeziku oblikovati udžbenike i drugu literaturu kao osnovu obrazovnog procesa, kojim se želi, kroz demokratske postupke s obzirom i na domaće i strane prilike, i usklađivanjem prema europskim standardima, posve približiti europskom školstvu.

Ključne riječi
: jezik; kultura; obrazovanje; plan; udžbenik

Hrčak ID: 35620

URI
https://hrcak.srce.hr/35620

[engleski]

Posjeta: 1.814 *