hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole

Martina Didović   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0340-8832 ; Odsjek za psihologiju, Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci
Svjetlana Kolić-Vehovec ; Odsjek za psihologiju, Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (270 KB) str. 99-117 preuzimanja: 2.208* citiraj
APA 6th Edition
Didović, M. i Kolić-Vehovec, S. (2009). Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole. Psihologijske teme, 18 (1), 99-117. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/39919
MLA 8th Edition
Didović, Martina i Svjetlana Kolić-Vehovec. "Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole." Psihologijske teme, vol. 18, br. 1, 2009, str. 99-117. https://hrcak.srce.hr/39919. Citirano 17.09.2021.
Chicago 17th Edition
Didović, Martina i Svjetlana Kolić-Vehovec. "Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole." Psihologijske teme 18, br. 1 (2009): 99-117. https://hrcak.srce.hr/39919
Harvard
Didović, M., i Kolić-Vehovec, S. (2009). 'Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole', Psihologijske teme, 18(1), str. 99-117. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/39919 (Datum pristupa: 17.09.2021.)
Vancouver
Didović M, Kolić-Vehovec S. Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole. Psihologijske teme [Internet]. 2009 [pristupljeno 17.09.2021.];18(1):99-117. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/39919
IEEE
M. Didović i S. Kolić-Vehovec, "Različiti aspekti poznavanja rječnika i razumijevanje teksta kod učenika osnovne škole", Psihologijske teme, vol.18, br. 1, str. 99-117, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/39919. [Citirano: 17.09.2021.]

Sažetak
S obzirom na to da se poznavanje rječnika u dosadašnjim istraživanjima pokazalo kao jedan od ključnih činitelja kako u postizanju uspjeha na zadacima razumijevanja teksta, tako i na području školskoga uspjeha, cilj je ovoga istraživanja bio ispitati koji stupanj snage poznavanja rječnika može najbolje predvidjeti uspjeh na zadatku razumijevanja teksta učenika četvrtih i osmih razreda osnovne škole. Herschelov test rječnika (1963) korišten je kao mjera aktivnoga/pasivnoga prepoznavanja oblika riječi/značenja. Također je ispitano aktivno dosjećanje oblika riječi i pasivno dosjećanje značenja riječi. Razumijevanje je teksta ispitano putem odgovora na pitanja o odlomcima iz knjiga propisanih za lektiru za 4. i 8. razred osnovne škole. Rezultati su pokazali da je aktivno dosjećanje najteži zadatak, zatim pasivno dosjećanje, a aktivno/pasivno prepoznavanje se pokazao najlakšim zadatkom. Djevojčice u 8. razredu imaju bogatiji rječnik i bolje razumiju tekst od dječaka. Najboljim se prediktorom razumijevanja teksta i kod učenika 4. kao i kod učenika 8. razreda pokazalo pasivno dosjećanje značenja riječi.

Ključne riječi
rječnik; dosjećanje; prepoznavanje; razumijevanje teksta

Hrčak ID: 39919

URI
https://hrcak.srce.hr/39919

[engleski]

Posjeta: 3.192 *