hrcak mascot   Srce   HID

Odgojne znanosti, Vol.11 No.1(17) Lipanj 2009.

Izvorni znanstveni članak

SPOLNE I REZIDENCIJALNE RAZLIKE U IMPLICITNIM TEORIJAMA INTELIGENCIJE UČENIKA OSMIH RAZREDA

Kristina Kopić ; Osnovna škola «Antun Gustav Matoš»
Andrea Vranić ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Predrag Zarevski ; Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (118 KB) str. 29-53 preuzimanja: 660* citiraj
APA 6th Edition
Kopić, K., Vranić, A. i Zarevski, P. (2009). SPOLNE I REZIDENCIJALNE RAZLIKE U IMPLICITNIM TEORIJAMA INTELIGENCIJE UČENIKA OSMIH RAZREDA. Odgojne znanosti, 11 (1(17)), 29-53. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/40000
MLA 8th Edition
Kopić, Kristina, et al. "SPOLNE I REZIDENCIJALNE RAZLIKE U IMPLICITNIM TEORIJAMA INTELIGENCIJE UČENIKA OSMIH RAZREDA." Odgojne znanosti, vol. 11, br. 1(17), 2009, str. 29-53. https://hrcak.srce.hr/40000. Citirano 24.09.2018.
Chicago 17th Edition
Kopić, Kristina, Andrea Vranić i Predrag Zarevski. "SPOLNE I REZIDENCIJALNE RAZLIKE U IMPLICITNIM TEORIJAMA INTELIGENCIJE UČENIKA OSMIH RAZREDA." Odgojne znanosti 11, br. 1(17) (2009): 29-53. https://hrcak.srce.hr/40000
Harvard
Kopić, K., Vranić, A., i Zarevski, P. (2009). 'SPOLNE I REZIDENCIJALNE RAZLIKE U IMPLICITNIM TEORIJAMA INTELIGENCIJE UČENIKA OSMIH RAZREDA', Odgojne znanosti, 11(1(17)), str. 29-53. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/40000 (Datum pristupa: 24.09.2018.)
Vancouver
Kopić K, Vranić A, Zarevski P. SPOLNE I REZIDENCIJALNE RAZLIKE U IMPLICITNIM TEORIJAMA INTELIGENCIJE UČENIKA OSMIH RAZREDA. Odgojne znanosti [Internet]. 22.06.2009. [pristupljeno 24.09.2018.];11(1(17)):29-53. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/40000
IEEE
K. Kopić, A. Vranić i P. Zarevski, "SPOLNE I REZIDENCIJALNE RAZLIKE U IMPLICITNIM TEORIJAMA INTELIGENCIJE UČENIKA OSMIH RAZREDA", Odgojne znanosti, vol.11, br. 1(17), str. 29-53, lipanj 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/40000. [Citirano: 24.09.2018.]

Sažetak
Kombinacijom kvalitativnih i kvantitativnih istraživačkih metoda
ispitane su razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osmih
razreda s obzirom na spol i veličinu mjesta stanovanja sudionika. Na uzorku od 330 učenika i učenica primijenjen je upitnik ITI-VIII (Kopić, Vranić i Zarevski, 2007.). Pokazao se trend da učenice u opisu inteligentne osobe veći značaj daju praktičnoj inteligenciji i motivaciji, a učenici kognitivnim sposobnostima, interpersonalnim osobinama, «akademskoj» inteligenciji i verbalnim sposobnostima te osobinama ličnosti i fi zičkim karakteristikama. Također postoji
trend da s povećanjem mjesta stanovanja sudionici kognitivne sposobnosti smatraju važnijima u određenju inteligencije u odnosu na interpersonalne osobine, motivaciju, osobine ličnosti i fi zičke karakteristike. Taj je nalaz razmatran u terminima razlika vrijednosti u kolektivističkim i individualističkim kulturama. Učenice u odnosu na učenike u većoj mjeri smatraju da na inteligenciju podjednako utječu naslijeđe i okolina te da uspjeh u školi ovisi o inteligenciji.
Najveći dio sudionika smatra kako nema spolnih razlika u ranoj adolescentnoj (48%) i odrasloj dobi (45%) u inteligenciji. Učenici sa sela i iz manjeg grada, u odnosu na učenike iz većeg grada, u većoj mjeri smatraju da školovanje povećava inteligenciju, a vezu inteligencije i uspjeha u školovanju i poslu percipiraju jačom.

Ključne riječi
implicitne teorije inteligencije; rana adolescencija; spolne razlike; veličina mjesta stanovanja

Hrčak ID: 40000

URI
https://hrcak.srce.hr/40000

[engleski]

Posjeta: 1.370 *