hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

SPECIFIČNE OPASNOSTI U ŠKOLSKOM LABORATORIJU ZA BOJENJE TEKSTILA

Ljiljana Hajdarović ; Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, Zagreb, Hrvatska
Krešimir Hajdarović ; Agencija za znanost i visoko obrazovanje, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (426 KB) str. 253-259 preuzimanja: 1.757* citiraj
APA 6th Edition
Hajdarović, Lj. i Hajdarović, K. (2009). SPECIFIČNE OPASNOSTI U ŠKOLSKOM LABORATORIJU ZA BOJENJE TEKSTILA. Sigurnost, 51 (3), 253-259. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/41048
MLA 8th Edition
Hajdarović, Ljiljana i Krešimir Hajdarović. "SPECIFIČNE OPASNOSTI U ŠKOLSKOM LABORATORIJU ZA BOJENJE TEKSTILA." Sigurnost, vol. 51, br. 3, 2009, str. 253-259. https://hrcak.srce.hr/41048. Citirano 26.10.2021.
Chicago 17th Edition
Hajdarović, Ljiljana i Krešimir Hajdarović. "SPECIFIČNE OPASNOSTI U ŠKOLSKOM LABORATORIJU ZA BOJENJE TEKSTILA." Sigurnost 51, br. 3 (2009): 253-259. https://hrcak.srce.hr/41048
Harvard
Hajdarović, Lj., i Hajdarović, K. (2009). 'SPECIFIČNE OPASNOSTI U ŠKOLSKOM LABORATORIJU ZA BOJENJE TEKSTILA', Sigurnost, 51(3), str. 253-259. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/41048 (Datum pristupa: 26.10.2021.)
Vancouver
Hajdarović Lj, Hajdarović K. SPECIFIČNE OPASNOSTI U ŠKOLSKOM LABORATORIJU ZA BOJENJE TEKSTILA. Sigurnost [Internet]. 2009 [pristupljeno 26.10.2021.];51(3):253-259. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/41048
IEEE
Lj. Hajdarović i K. Hajdarović, "SPECIFIČNE OPASNOSTI U ŠKOLSKOM LABORATORIJU ZA BOJENJE TEKSTILA", Sigurnost, vol.51, br. 3, str. 253-259, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/41048. [Citirano: 26.10.2021.]

Sažetak
U radu su obrađene specifične opasnosti vezane uz praktični dio nastavnog procesa u srednjoj umjetničkoj četverogodišnjoj školi za područje rada likovna umjetnost i dizajn u programu dizajner tekstila. Analizirane su opasnosti u laboratoriju za bojenje tekstila u kojem se obavljaju pranje, bijeljenje, bojenje, oslikavanje i drugi doradbeni postupci na tekstilu. Opasnosti su analizirane s obzirom na njihov izvor i razvrstane na opasnosti od požara, opasnosti od kemikalija koje se upotrebljavaju pri radu, opasnosti od otpadnih voda i opasnosti uzrokovane opremom i instalacijama u laboratoriju. U prevenciji nezgoda i primjeni mjera zaštite na radu presudna je uloga nastavnika. Nastavnik mora učenike educirati, nadzirati njihov rad, upozoravati i u slučaju nezgode ispravno i brzo reagirati. Ključni čimbenici za siguran rad u praktičnoj nastavi jesu postupnost u radu, sustavnost, ustrajnost i primjena metoda koje su u skladu s učeničkim stupnjem razvoja. Radeći prema tim načelima učenici uspješno usvajaju pravila zaštite na radu, razumiju procese i osviješteni su s obzirom na potencijalne opasnosti, a sama praktična nastava im je zanimljiva. Radom u malim skupinama, individualnim pristupom učeniku i kvalitetnim stalno usavršavanim planovima i programima rada nezgode se mogu gotovo u potpunosti izbjeći.

Ključne riječi
školski laboratorij za bojenje tekstila; kemikalije; opasnosti; zaštita

Hrčak ID: 41048

URI
https://hrcak.srce.hr/41048

[engleski]

Posjeta: 2.285 *