hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Zakašnjenje u predaji tereta u CMI-jevim ''pitanjima prijevoznog prava''

Petar Kragić ; Tankerska plovidba, Zadar, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (8 MB) str. 13-32 preuzimanja: 171* citiraj
APA 6th Edition
Kragić, P. (2002). Zakašnjenje u predaji tereta u CMI-jevim ''pitanjima prijevoznog prava''. Poredbeno pomorsko pravo, 41 (156), 13-32. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/42217
MLA 8th Edition
Kragić, Petar. "Zakašnjenje u predaji tereta u CMI-jevim ''pitanjima prijevoznog prava''." Poredbeno pomorsko pravo, vol. 41, br. 156, 2002, str. 13-32. https://hrcak.srce.hr/42217. Citirano 26.10.2020.
Chicago 17th Edition
Kragić, Petar. "Zakašnjenje u predaji tereta u CMI-jevim ''pitanjima prijevoznog prava''." Poredbeno pomorsko pravo 41, br. 156 (2002): 13-32. https://hrcak.srce.hr/42217
Harvard
Kragić, P. (2002). 'Zakašnjenje u predaji tereta u CMI-jevim ''pitanjima prijevoznog prava''', Poredbeno pomorsko pravo, 41(156), str. 13-32. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/42217 (Datum pristupa: 26.10.2020.)
Vancouver
Kragić P. Zakašnjenje u predaji tereta u CMI-jevim ''pitanjima prijevoznog prava''. Poredbeno pomorsko pravo [Internet]. 2002 [pristupljeno 26.10.2020.];41(156):13-32. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/42217
IEEE
P. Kragić, "Zakašnjenje u predaji tereta u CMI-jevim ''pitanjima prijevoznog prava''", Poredbeno pomorsko pravo, vol.41, br. 156, str. 13-32, 2002. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/42217. [Citirano: 26.10.2020.]

Sažetak
Članak razmatra propis o odgovornosti za zakašnjenje u predaji tereta predložen u CMI-jevom Final Draft Instrument of Transport Law od 10. prosinca 2001. i navodi prijedloge delegata HDPP, dane na sastanku 12. i 13. studenog 2001. u Madridu (na kojem je navedeni nacrt načinjen). Zaključuje se da se za razdoblje zakašnjenja u predaji tereta priznaje izgubljena zarada zbog nekorištenja stvari, dok se ta ista šteta ne priznaje za razdoblje potrebno za popravak oštećenja na stvari nastalog tijekom prijevoza obavljenog u roku. Za ovako različit pristup nema načelnog opravdanja pa se predlaže da se u oba slučaja prizna obična šteta i izgubljena zarada, te da ograničenje odgovornosti bude za sve štete jedinstveno. Suprotan, praktičan pristup (opravdan niskim prevozninama po jedinici tereta u današnjim masovnim prijevozima, problematičnim dokazivanjem predvidljivosti daljnje štete te njenim mogućim visokim iznosima) upućivao bi na isključenje odgovornosti za štete kod zakašnjenja, s tim da bi korisnik prijevoza morao tu odgovornost posebno ugovoriti s prijevoznikom i dodatno je platiti ako je želi za određeni prijevoz imati.

Ključne riječi
prijevoz tereta morem; zakašnjenje u predaji tereta; CMI-jeva Pitanja prijevoznoga prava; odgovornost prijevoznika

Hrčak ID: 42217

URI
https://hrcak.srce.hr/42217

[engleski]

Posjeta: 428 *