hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Djeca s teškoćama učenja u interaktivnom sustavu obitelj-škola-vršnjaci

Ljiljana Igrić ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Daniela Cvitković ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Ana Wagner Jakab ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (101 KB) str. 31-38 preuzimanja: 2.153* citiraj
APA 6th Edition
Igrić, Lj., Cvitković, D. i Wagner Jakab, A. (2009). Djeca s teškoćama učenja u interaktivnom sustavu obitelj-škola-vršnjaci. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 45 (1), 31-38. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/45634
MLA 8th Edition
Igrić, Ljiljana, et al. "Djeca s teškoćama učenja u interaktivnom sustavu obitelj-škola-vršnjaci." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 45, br. 1, 2009, str. 31-38. https://hrcak.srce.hr/45634. Citirano 08.12.2019.
Chicago 17th Edition
Igrić, Ljiljana, Daniela Cvitković i Ana Wagner Jakab. "Djeca s teškoćama učenja u interaktivnom sustavu obitelj-škola-vršnjaci." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 45, br. 1 (2009): 31-38. https://hrcak.srce.hr/45634
Harvard
Igrić, Lj., Cvitković, D., i Wagner Jakab, A. (2009). 'Djeca s teškoćama učenja u interaktivnom sustavu obitelj-škola-vršnjaci', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 45(1), str. 31-38. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/45634 (Datum pristupa: 08.12.2019.)
Vancouver
Igrić Lj, Cvitković D, Wagner Jakab A. Djeca s teškoćama učenja u interaktivnom sustavu obitelj-škola-vršnjaci. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2009 [pristupljeno 08.12.2019.];45(1):31-38. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/45634
IEEE
Lj. Igrić, D. Cvitković i A. Wagner Jakab, "Djeca s teškoćama učenja u interaktivnom sustavu obitelj-škola-vršnjaci", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.45, br. 1, str. 31-38, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/45634. [Citirano: 08.12.2019.]

Sažetak
Unatoč zakonskom pravu na edukacijsku integraciju od 1981. prava djece s teškoćama učenja u Hrvatskoj još uvijek nisu izjednačena s pravima “tipične djece”. Dosadašnja istraživanja pokazuju da okolina također nije u dovoljnoj mjeri prihvaćajuća (Žic, Igrić, 2001). Darch, Craig, Miao, Yu, Shippen, Peggy (2004) naročito ističu važnost uključenosti obitelji u zbivanja u školi te partnerstvo između učitelja i roditelja za postignuće, prikladno ponašanje i zadovoljstvo učenika. Cilj ovog istraživanja je utvrditi kakvi su stavovi i procjene ponašanja djeteta s teškoćama u enja od strane okoline i koliko su ti stavovi okoline sukladni s djetetovom slikom o sebi i samoprocjenom, u uvjetima i stanju inkluzije u Hrvatskoj. Primijenjen je Bihevior rating profile (Brown, Hamill, 1990 adaptacija Žic, 2000.) i semantički diferencijal (Osgood, prema Bujas, 1967) na uzorku djece s teškoćama učenja i tipične djece te njihovih roditelja i učitelja. Rezultati pokazuju da djeca s teškoćama učenja procjenjuju svoje odnose s vršnjacima negativnije nego tipična djeca, roditelji procjenjuju ponašanje svog djeteta teškoćama učenja nepovoljnije od roditelja tipične djece,a učitelji, imaju povoljniji stav prema tipičnoj djeci i vide njihovo ponašanje pozitivnije. Čini se da je teškoća učenja koju dijete ima još uvijek prepreka roditeljima, učiteljima i vršnjacima u jednakom prihvaćanju te je stoga potrebno i dalje djelovati na okolinu u tom smjeru.

Ključne riječi
djeca s teškoćama učenja; stavovi i procjene ponašanja; roditelji; učitelji

Hrčak ID: 45634

URI
https://hrcak.srce.hr/45634

[engleski]

Posjeta: 4.669 *