hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Ovladanost prezentom glagola u slušno oštećenih srednjoškolaca

Renata Mohr ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sandra Bradarić Jončić ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (567 KB) str. 73-90 preuzimanja: 471* citiraj
APA 6th Edition
Mohr, R. i Bradarić Jončić, S. (2009). Ovladanost prezentom glagola u slušno oštećenih srednjoškolaca. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 45 (1), 73-90. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/45639
MLA 8th Edition
Mohr, Renata i Sandra Bradarić Jončić. "Ovladanost prezentom glagola u slušno oštećenih srednjoškolaca." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 45, br. 1, 2009, str. 73-90. https://hrcak.srce.hr/45639. Citirano 09.12.2019.
Chicago 17th Edition
Mohr, Renata i Sandra Bradarić Jončić. "Ovladanost prezentom glagola u slušno oštećenih srednjoškolaca." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 45, br. 1 (2009): 73-90. https://hrcak.srce.hr/45639
Harvard
Mohr, R., i Bradarić Jončić, S. (2009). 'Ovladanost prezentom glagola u slušno oštećenih srednjoškolaca', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 45(1), str. 73-90. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/45639 (Datum pristupa: 09.12.2019.)
Vancouver
Mohr R, Bradarić Jončić S. Ovladanost prezentom glagola u slušno oštećenih srednjoškolaca. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2009 [pristupljeno 09.12.2019.];45(1):73-90. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/45639
IEEE
R. Mohr i S. Bradarić Jončić, "Ovladanost prezentom glagola u slušno oštećenih srednjoškolaca", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.45, br. 1, str. 73-90, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/45639. [Citirano: 09.12.2019.]

Sažetak
Ispitivanje je provedeno na uzorku od 41 ispitanika oštećena sluha (gluhi s klasičnim slušnim aparatom, gluhi s umjetnom pužnicom te nagluhi ispitanici) zadacima nadopunjavanja jednostavnih rečenica glagolima u svim licima prezenta. Pokazalo se da slušnooštećeni srednjoškolci polovično vladaju prezentom glagola (prosječna uspješnost na testu iznosi 59%), da najbolje vladaju glagolima na ATI - am, ITI - im te ETI - im, a najslabije vladaju glagolima na NUTI - em i VATI - jem. Nadalje, najslabije vladaju III, pa zatim II licem množine, dok ostalim licima vladaju podjednako bolje, relativno najbolje I licem jednine. Nagluhi ispitanici postigli su značajno bolje rezultate u odnosu na ispitanike s umjetnom pužnicom, ali ne i od gluhih s klasičnim slušnim pomagalima. Gluhi ispitanici s klasičnim pomagalima nisu postigli slabije rezultate na testu u odnosu na ispitanike s umjetnom pužnicom. Radi se o poznatom učinku kasne ugradnje na govorno-jezični razvoj. Ispitanici uključeni u redovne škole značajno bolje vladaju prezentom ispitanih glagola od ispitanika iz posebne škole, kao što je bilo i za očekivati. Ispitanici s gluhim članovima obitelji nisu postigli bolje rezultate od ispitanika bez gluhih članova obitelji.

Ključne riječi
oštećenje sluha; gluhoća; nagluhost; umjetna pužnica; jezično znanje; glagolska morfologija; integracija

Hrčak ID: 45639

URI
https://hrcak.srce.hr/45639

[engleski]

Posjeta: 863 *