hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Umjetnost riječi u naviještanju Riječi. Značenje, kriteriji izbora i mogućnost rada s književnoumjetničkim tekstovima u župnoj katehezi i školskom vjeronauku djece i mladih

Ana Thea Filipović   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0119-1940 ; Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Marija Lipovac

Puni tekst: hrvatski, pdf (282 KB) str. 31-55 preuzimanja: 2.179* citiraj
APA 6th Edition
Filipović, A.T. i Lipovac, M. (2010). Umjetnost riječi u naviještanju Riječi. Značenje, kriteriji izbora i mogućnost rada s književnoumjetničkim tekstovima u župnoj katehezi i školskom vjeronauku djece i mladih. Crkva u svijetu, 45 (1), 31-55. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/49831
MLA 8th Edition
Filipović, Ana Thea i Marija Lipovac. "Umjetnost riječi u naviještanju Riječi. Značenje, kriteriji izbora i mogućnost rada s književnoumjetničkim tekstovima u župnoj katehezi i školskom vjeronauku djece i mladih." Crkva u svijetu, vol. 45, br. 1, 2010, str. 31-55. https://hrcak.srce.hr/49831. Citirano 12.12.2019.
Chicago 17th Edition
Filipović, Ana Thea i Marija Lipovac. "Umjetnost riječi u naviještanju Riječi. Značenje, kriteriji izbora i mogućnost rada s književnoumjetničkim tekstovima u župnoj katehezi i školskom vjeronauku djece i mladih." Crkva u svijetu 45, br. 1 (2010): 31-55. https://hrcak.srce.hr/49831
Harvard
Filipović, A.T., i Lipovac, M. (2010). 'Umjetnost riječi u naviještanju Riječi. Značenje, kriteriji izbora i mogućnost rada s književnoumjetničkim tekstovima u župnoj katehezi i školskom vjeronauku djece i mladih', Crkva u svijetu, 45(1), str. 31-55. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/49831 (Datum pristupa: 12.12.2019.)
Vancouver
Filipović AT, Lipovac M. Umjetnost riječi u naviještanju Riječi. Značenje, kriteriji izbora i mogućnost rada s književnoumjetničkim tekstovima u župnoj katehezi i školskom vjeronauku djece i mladih. Crkva u svijetu [Internet]. 2010 [pristupljeno 12.12.2019.];45(1):31-55. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/49831
IEEE
A.T. Filipović i M. Lipovac, "Umjetnost riječi u naviještanju Riječi. Značenje, kriteriji izbora i mogućnost rada s književnoumjetničkim tekstovima u župnoj katehezi i školskom vjeronauku djece i mladih", Crkva u svijetu, vol.45, br. 1, str. 31-55, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/49831. [Citirano: 12.12.2019.]

Sažetak
U članku se na tragu višestrukih isprepletanja vjere i književnosti
pokazuje teološko-katehetska i pedagoško-didaktička opravdanost
integracije književnoumjetničkih tekstova u vjeronauk i katehezu,
kako onih s religioznom, tako i onih s općeljudskom tematikom. Ona
se temelji na načelu korelacije vjere i kulture te međupredmetnog
povezivanja i integracije religiozne kompetencije u sveukupnost
odgoja i obrazovanja učenika. Uvažavajući relevantnu literaturu,
autorice navode glavne kriterije izbora književnoumjetničkih tekstova
u vjeronauku i katehezi djece i mladih, a to su psihološko-pedagoški,
estetski i katehetski kriterij. Posebno se osvrću na različitost njihovih
književnih interesa u pojedinim razvojnim fazama i situacijama
života, a potom elaboriraju pojam i tijek literarne komunikacije. Na
izabranim primjerima književnoumjetničkih tekstova s religioznom
tematikom u članku se pokazuje kako se oni mogu koristiti u
vjeronauku i katehezi s učenicima u osnovnoj školi te se navode
različite didaktičko-metodičke mogućnosti rada s tekstovima. U
zaključku se još jednom naglašava pedagoško i katehetsko značenje
vjeronaučno-katehetskog rada s književnoumjetničkim tekstovima.

Ključne riječi
književnoumjetnička riječ; vjeronauk; kateheza djece; kateheza mladih; poetičnost vjere

Hrčak ID: 49831

URI
https://hrcak.srce.hr/49831

[engleski]

Posjeta: 2.929 *