hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

UPORABA LAKIH I TEŠKIH DIZELSKIH GORIVA NA PRIMJERU DVAJU BRODOVA ZA RASHLAĐENI TERET

Radoslav Radonja ; Sveučilište u Rijeci, Pomorski fakultet u Rijeci
Vjekoslav Koljatić ; Sveučilište u Rijeci, Pomorski fakultet u Rijeci

Puni tekst: hrvatski, pdf (162 KB) str. 67-76 preuzimanja: 207* citiraj
APA 6th Edition
Radonja, R. i Koljatić, V. (2010). UPORABA LAKIH I TEŠKIH DIZELSKIH GORIVA NA PRIMJERU DVAJU BRODOVA ZA RASHLAĐENI TERET. Pomorstvo, 24 (1), 67-76. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/54933
MLA 8th Edition
Radonja, Radoslav i Vjekoslav Koljatić. "UPORABA LAKIH I TEŠKIH DIZELSKIH GORIVA NA PRIMJERU DVAJU BRODOVA ZA RASHLAĐENI TERET." Pomorstvo, vol. 24, br. 1, 2010, str. 67-76. https://hrcak.srce.hr/54933. Citirano 13.12.2019.
Chicago 17th Edition
Radonja, Radoslav i Vjekoslav Koljatić. "UPORABA LAKIH I TEŠKIH DIZELSKIH GORIVA NA PRIMJERU DVAJU BRODOVA ZA RASHLAĐENI TERET." Pomorstvo 24, br. 1 (2010): 67-76. https://hrcak.srce.hr/54933
Harvard
Radonja, R., i Koljatić, V. (2010). 'UPORABA LAKIH I TEŠKIH DIZELSKIH GORIVA NA PRIMJERU DVAJU BRODOVA ZA RASHLAĐENI TERET', Pomorstvo, 24(1), str. 67-76. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/54933 (Datum pristupa: 13.12.2019.)
Vancouver
Radonja R, Koljatić V. UPORABA LAKIH I TEŠKIH DIZELSKIH GORIVA NA PRIMJERU DVAJU BRODOVA ZA RASHLAĐENI TERET. Pomorstvo [Internet]. 2010 [pristupljeno 13.12.2019.];24(1):67-76. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/54933
IEEE
R. Radonja i V. Koljatić, "UPORABA LAKIH I TEŠKIH DIZELSKIH GORIVA NA PRIMJERU DVAJU BRODOVA ZA RASHLAĐENI TERET", Pomorstvo, vol.24, br. 1, str. 67-76, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/54933. [Citirano: 13.12.2019.]
Puni tekst: engleski, pdf (162 KB) str. 67-76 preuzimanja: 1.056* citiraj
APA 6th Edition
Radonja, R. i Koljatić, V. (2010). THE NECESSITY OF USING MDO AND OF CHANGING OVER FROM HFO TO MDO (AND VICE VERSA) ON THE EXAMPLE OF TWO REEFER VESSELS. Pomorstvo, 24 (1), 67-76. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/54933
MLA 8th Edition
Radonja, Radoslav i Vjekoslav Koljatić. "THE NECESSITY OF USING MDO AND OF CHANGING OVER FROM HFO TO MDO (AND VICE VERSA) ON THE EXAMPLE OF TWO REEFER VESSELS." Pomorstvo, vol. 24, br. 1, 2010, str. 67-76. https://hrcak.srce.hr/54933. Citirano 13.12.2019.
Chicago 17th Edition
Radonja, Radoslav i Vjekoslav Koljatić. "THE NECESSITY OF USING MDO AND OF CHANGING OVER FROM HFO TO MDO (AND VICE VERSA) ON THE EXAMPLE OF TWO REEFER VESSELS." Pomorstvo 24, br. 1 (2010): 67-76. https://hrcak.srce.hr/54933
Harvard
Radonja, R., i Koljatić, V. (2010). 'THE NECESSITY OF USING MDO AND OF CHANGING OVER FROM HFO TO MDO (AND VICE VERSA) ON THE EXAMPLE OF TWO REEFER VESSELS', Pomorstvo, 24(1), str. 67-76. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/54933 (Datum pristupa: 13.12.2019.)
Vancouver
Radonja R, Koljatić V. THE NECESSITY OF USING MDO AND OF CHANGING OVER FROM HFO TO MDO (AND VICE VERSA) ON THE EXAMPLE OF TWO REEFER VESSELS. Pomorstvo [Internet]. 2010 [pristupljeno 13.12.2019.];24(1):67-76. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/54933
IEEE
R. Radonja i V. Koljatić, "THE NECESSITY OF USING MDO AND OF CHANGING OVER FROM HFO TO MDO (AND VICE VERSA) ON THE EXAMPLE OF TWO REEFER VESSELS", Pomorstvo, vol.24, br. 1, str. 67-76, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/54933. [Citirano: 13.12.2019.]

Sažetak
Uporaba TDG-a na trgovačkim brodovima ima prednost u smislu troškova putovanja u kojima troškovi goriva imaju značajnu ulogu. Ipak, postoje posebne okolnosti pri kojima uporaba LDG-a postaje nužna i dovodi do povećanja ukupnih troškova. Takve okolnosti prepoznate su na primjeru dvaju brodova istog vlasnika koji posluju u sustavu jednog Pool -a, a koji su prema Pool-ovim normativnim tablicama prikazani kroz uporabu samo TDG-a. Na taj je način nastala razlika u troškovima koja bi prema propisanim pravilima između sudionika trebala teretiti samo vlasnika.
Uvažavajući podatke pronađene u dostupnim izvorima, naglašene su glavne karakteristike strojeva u kojima se izgara gorivo na oba broda, a u svezi korištenja LDG-a i prebacivanja između TDG-a i LDG-a (i obrnuto), te su istaknute i posebne okolnosti za svakog od njih postavljajući temelj za donošenje zaključnih stavova.
Nakon analize svih dostupnih podataka, kao i uvidom u stručnu literaturu sintetizirano je jednoznačno određenje za navedeni slučaj.
Zaključno je objašnjena nastala razlika u skladu s naputcima proizvođača i operativnim uvjetima brodova čime je ostvaren preduvjet prihvaćanja nužnosti priznavanja navedenih povećanih troškova od strane Pool-a.

Ključne riječi
TDG; LDG; prebacivanje s TDG-a na LDG-e i obrnuto

Hrčak ID: 54933

URI
https://hrcak.srce.hr/54933

[engleski]

Posjeta: 1.609 *