hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

METODA BRZE PROVJERE OSNOVNIH KARAKTERISTIKA MOTORA PRI UPORABI RAZLIČITIH GORIVA

Boran Pikula   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1324-2952 ; Mašinski fakultet Sarajevo
Ivan Filipović   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4687-1314 ; Mašinski fakultet Sarajevo
Dževad Bibić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-3762-9243 ; Mašinski fakultet Sarajevo
Murad Džeko ; Mašinski fakultet Sarajevo

Fulltext: croatian, pdf (156 KB) pages 109-119 downloads: 1.874* cite
APA 6th Edition
Pikula, B., Filipović, I., Bibić, Dž. & Džeko, M. (2010). METODA BRZE PROVJERE OSNOVNIH KARAKTERISTIKA MOTORA PRI UPORABI RAZLIČITIH GORIVA. Goriva i maziva, 49 (2), 109-119. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/55555
MLA 8th Edition
Pikula, Boran, et al. "METODA BRZE PROVJERE OSNOVNIH KARAKTERISTIKA MOTORA PRI UPORABI RAZLIČITIH GORIVA." Goriva i maziva, vol. 49, no. 2, 2010, pp. 109-119. https://hrcak.srce.hr/55555. Accessed 27 Nov. 2021.
Chicago 17th Edition
Pikula, Boran, Ivan Filipović, Dževad Bibić and Murad Džeko. "METODA BRZE PROVJERE OSNOVNIH KARAKTERISTIKA MOTORA PRI UPORABI RAZLIČITIH GORIVA." Goriva i maziva 49, no. 2 (2010): 109-119. https://hrcak.srce.hr/55555
Harvard
Pikula, B., et al. (2010). 'METODA BRZE PROVJERE OSNOVNIH KARAKTERISTIKA MOTORA PRI UPORABI RAZLIČITIH GORIVA', Goriva i maziva, 49(2), pp. 109-119. Available at: https://hrcak.srce.hr/55555 (Accessed 27 November 2021)
Vancouver
Pikula B, Filipović I, Bibić Dž, Džeko M. METODA BRZE PROVJERE OSNOVNIH KARAKTERISTIKA MOTORA PRI UPORABI RAZLIČITIH GORIVA. Goriva i maziva [Internet]. 2010 [cited 2021 November 27];49(2):109-119. Available from: https://hrcak.srce.hr/55555
IEEE
B. Pikula, I. Filipović, Dž. Bibić and M. Džeko, "METODA BRZE PROVJERE OSNOVNIH KARAKTERISTIKA MOTORA PRI UPORABI RAZLIČITIH GORIVA", Goriva i maziva, vol.49, no. 2, pp. 109-119, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/55555. [Accessed: 27 November 2021]
Fulltext: english, pdf (178 KB) pages 120-130 downloads: 513* cite
APA 6th Edition
Pikula, B., Filipović, I., Bibić, Dž. & Džeko, M. (2010). METHOD FOR FAST DETERMINATION OF BASIC IC ENGINE CHARACTERISTICS AT DIFFERENT FUELS USE. Goriva i maziva, 49 (2), 120-130. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/55555
MLA 8th Edition
Pikula, Boran, et al. "METHOD FOR FAST DETERMINATION OF BASIC IC ENGINE CHARACTERISTICS AT DIFFERENT FUELS USE." Goriva i maziva, vol. 49, no. 2, 2010, pp. 120-130. https://hrcak.srce.hr/55555. Accessed 27 Nov. 2021.
Chicago 17th Edition
Pikula, Boran, Ivan Filipović, Dževad Bibić and Murad Džeko. "METHOD FOR FAST DETERMINATION OF BASIC IC ENGINE CHARACTERISTICS AT DIFFERENT FUELS USE." Goriva i maziva 49, no. 2 (2010): 120-130. https://hrcak.srce.hr/55555
Harvard
Pikula, B., et al. (2010). 'METHOD FOR FAST DETERMINATION OF BASIC IC ENGINE CHARACTERISTICS AT DIFFERENT FUELS USE', Goriva i maziva, 49(2), pp. 120-130. Available at: https://hrcak.srce.hr/55555 (Accessed 27 November 2021)
Vancouver
Pikula B, Filipović I, Bibić Dž, Džeko M. METHOD FOR FAST DETERMINATION OF BASIC IC ENGINE CHARACTERISTICS AT DIFFERENT FUELS USE. Goriva i maziva [Internet]. 2010 [cited 2021 November 27];49(2):120-130. Available from: https://hrcak.srce.hr/55555
IEEE
B. Pikula, I. Filipović, Dž. Bibić and M. Džeko, "METHOD FOR FAST DETERMINATION OF BASIC IC ENGINE CHARACTERISTICS AT DIFFERENT FUELS USE", Goriva i maziva, vol.49, no. 2, pp. 120-130, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/55555. [Accessed: 27 November 2021]

Abstracts
Stalna utrka za postizanjem niskih emisija zagađujućih tvari u ispušnim plinovima motornih vozila obilježena je primjenom novih tehničkih i tehnoloških rješenja u sustavima za pripremu smjese kod motora s unutarnjim izgaranjem (MSUI), poboljšanju procesa izgaranja, naknadnoj obradi ispušnih plinova, te primjeni alternativnih goriva. Prednost pri uporabi alternativnih goriva kod MSUI za pogon motornih vozila imaju ona goriva kod kojih se ne zahtijevaju veće preinake motora. Pri tome se biogoriva i ukapljeni naftni plin (UNP, engl. LPG) nameću kao najbolja, posebno gorivo UNP za koje već postoji solidna infrastruktura opskrbe.
Primjena MSUI s mogućnošću rada pri uporabi benzina i UNP danas predstavlja najčešće rješenje pogona motornih vozila. Pored ekoloških aspekata korištenja UNP, najvažniji utjecajni parametar za ugradnju sustava za uporabu UNP je ekonomski, s obzirom da je cijena ovog goriva danas značajno manja od cijene benzina. Iako proizvođači sustava za uporabu UNP omogućuju lagan prelazak rada motora s benzina na UNP, može se postaviti pitanje kako sustav za dobavu UNP-a utječe na karakteristike MSUI.
U radu su prezentirani rezultati istraživanja usporednih osnovnih karakteristika MSUI pri uporabi benzina i UNP-a na konkretnom primjeru vozila. Za određivanje spomenutih karakteristika izvršeno je snimanje dinamičkih karakteristika vozila, a zatim računskim putem određene brzinske karakteristike motora. Presudnu ulogu na ove karakteristike ima način uvođenja UNP u prostor za izgaranje i podešenost parametara sustava.

Keywords
dvogorivni plinski i benzinski motor; ukapljeni naftni plin UNP; motorni benzin; mjerenje ubrzanja; snaga motora; uređaj za dovod goriva i punjenje motora; regulacija i vođenje klipnih motora

Hrčak ID: 55555

URI
https://hrcak.srce.hr/55555

[english]

Visits: 2.985 *