hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Poticanje senzorne integracije kod učenika s autizmom slušnim integracijskim treningom- Mozart efekt

Dragana Mamić ; Centar za autizam-Zagreb
Rea Fulgosi Masnjak ; Odsjek za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (143 KB) str. 57-68 preuzimanja: 1.317* citiraj
APA 6th Edition
Mamić, D. i Fulgosi Masnjak, R. (2010). Poticanje senzorne integracije kod učenika s autizmom slušnim integracijskim treningom- Mozart efekt. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 46 (1), 57-68. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/57067
MLA 8th Edition
Mamić, Dragana i Rea Fulgosi Masnjak. "Poticanje senzorne integracije kod učenika s autizmom slušnim integracijskim treningom- Mozart efekt." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 46, br. 1, 2010, str. 57-68. https://hrcak.srce.hr/57067. Citirano 14.12.2019.
Chicago 17th Edition
Mamić, Dragana i Rea Fulgosi Masnjak. "Poticanje senzorne integracije kod učenika s autizmom slušnim integracijskim treningom- Mozart efekt." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 46, br. 1 (2010): 57-68. https://hrcak.srce.hr/57067
Harvard
Mamić, D., i Fulgosi Masnjak, R. (2010). 'Poticanje senzorne integracije kod učenika s autizmom slušnim integracijskim treningom- Mozart efekt', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 46(1), str. 57-68. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/57067 (Datum pristupa: 14.12.2019.)
Vancouver
Mamić D, Fulgosi Masnjak R. Poticanje senzorne integracije kod učenika s autizmom slušnim integracijskim treningom- Mozart efekt. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 14.12.2019.];46(1):57-68. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/57067
IEEE
D. Mamić i R. Fulgosi Masnjak, "Poticanje senzorne integracije kod učenika s autizmom slušnim integracijskim treningom- Mozart efekt", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.46, br. 1, str. 57-68, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/57067. [Citirano: 14.12.2019.]

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi moguće pozitivne efekte primjene Slušnog integracijskog treninga - Mozart efekta na poboljšanje senzorne integracije kod učenika s autizmom. Na osnovu rezultata inicijalne procjene izraditi i provesti individualne edukacijske programe. Ispitan je uzorak od 5 učenika s poremećajem iz autističnog spektra, oba spola osnovnoškolske dobi iz Centra za autizam –Zagreb. Pri inicijalnoj i finalnoj procjeni korišteni su sljedeći mjerni instrumenti: Sustav za procjenu i utvrđivanje disfunkcije senzorne integracije, Viola, 2002., (prijevod i adaptacija Fulgosi-Masnjak, Osmančević, Lang, 2004); Lista za procjenu slušanja (Madaule, 2005); Lista za evaluaciju slušnog integracijskog treninga, (Mamić, Fulgosi-Masnjak, 2009). Zbog utvrđene disfunkcije senzorne integracije za svakog ispitanika izrađen je individualizirani program poticanja senzorne integracije koji je za auditivno osjetno područje sadržavao slušni integracijski trening- Mozart efekt. Program poticanja senzorne integracije je provođen tijekom jedne školske godine, dva puta tjedno po jedan školski sat grupno u kabinetu za senzornu integraciju. Dobivene su statistički značajne razlike između inicijalnih i finalnih rezultata, koje govore u prilog učinkovitosti primjene slušnog integracijskog treninga (SIT) kao dijela individualiziranih programa poticanja senzorne integracije u učenika s autizmom. Osim toga došlo je do statistički značajnih pozitivnih pomaka i na područjima vizualne pažnje, ponašanja u socijalnim situacijama, razini samostalnog uključivanja u aktivnosti, kao i spremnosti za to uključivanje.

Ključne riječi
slušni integracijski trening (SIT); senzorna integracija; disfunkcija senzorne integracije; učenici s autizmom; individualizirani programi poticanja

Hrčak ID: 57067

URI
https://hrcak.srce.hr/57067

[engleski]

Posjeta: 3.709 *