hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Aktivne medijske publike: razvoj koncepta i suvremeni trendovi njegovih manifestacija

Hajrudin Hromadžić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Helena Popović ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek

Puni tekst: hrvatski, pdf (202 KB) str. 97-111 preuzimanja: 4.604* citiraj
APA 6th Edition
Hromadžić, H. i Popović, H. (2010). Aktivne medijske publike: razvoj koncepta i suvremeni trendovi njegovih manifestacija. Medijska istraživanja, 16 (1), 97-111. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/58485
MLA 8th Edition
Hromadžić, Hajrudin i Helena Popović. "Aktivne medijske publike: razvoj koncepta i suvremeni trendovi njegovih manifestacija." Medijska istraživanja, vol. 16, br. 1, 2010, str. 97-111. https://hrcak.srce.hr/58485. Citirano 17.09.2021.
Chicago 17th Edition
Hromadžić, Hajrudin i Helena Popović. "Aktivne medijske publike: razvoj koncepta i suvremeni trendovi njegovih manifestacija." Medijska istraživanja 16, br. 1 (2010): 97-111. https://hrcak.srce.hr/58485
Harvard
Hromadžić, H., i Popović, H. (2010). 'Aktivne medijske publike: razvoj koncepta i suvremeni trendovi njegovih manifestacija', Medijska istraživanja, 16(1), str. 97-111. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/58485 (Datum pristupa: 17.09.2021.)
Vancouver
Hromadžić H, Popović H. Aktivne medijske publike: razvoj koncepta i suvremeni trendovi njegovih manifestacija. Medijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 17.09.2021.];16(1):97-111. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/58485
IEEE
H. Hromadžić i H. Popović, "Aktivne medijske publike: razvoj koncepta i suvremeni trendovi njegovih manifestacija", Medijska istraživanja, vol.16, br. 1, str. 97-111, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/58485. [Citirano: 17.09.2021.]

Sažetak
Rad je posvećen analizi razvoja koncepta aktivne medijske publike i promjeni
teorijskih i istraživačkih pristupa koji preusmjeravaju fokus s moći medija i
medijskih sadržaja na analize značenja i recepcija medijskih tekstova od
strane publika. Kroz tu prizmu medijski sadržaj postaje kompleksan spoj diskursa,
ideologija i značenja proizvedenih u dinamičnom suodnosu medijskog
teksta i medijskih publika. Ovakav pristup izazvao je niz kritika koje su se odnosile
na problem različitog definiranja samog termina “aktivna publika”.
Središnji dio rada odnosi se na suvremene manifestacije i tendencije u razumijevanju
današnjih medijskih publika. Promišljanje ovog fenomena dovelo je
do kristalizacije tri različita trenda unutar kojih se medijske publike prepoznaju
kao aktivne: publike kao glavni protagonisti medijskih sadržaja; publike
koje posredno ko-kreiraju medijske sadržaje; publike koje neposredno generiraju
medijske sadržaje.

Ključne riječi
medijska publika; aktivne medijske publike; recepcije medijskog teksta

Hrčak ID: 58485

URI
https://hrcak.srce.hr/58485

[engleski]

Posjeta: 5.547 *