hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

UČENIČKE KOMPETENCIJE I SUVREMENA NASTAVA

Daria Tot ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (329 KB) str. 65-78 preuzimanja: 16.356* citiraj
APA 6th Edition
Tot, D. (2010). UČENIČKE KOMPETENCIJE I SUVREMENA NASTAVA. Odgojne znanosti, 12 (1 (19)), 65-78. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/59600
MLA 8th Edition
Tot, Daria. "UČENIČKE KOMPETENCIJE I SUVREMENA NASTAVA." Odgojne znanosti, vol. 12, br. 1 (19), 2010, str. 65-78. https://hrcak.srce.hr/59600. Citirano 04.12.2021.
Chicago 17th Edition
Tot, Daria. "UČENIČKE KOMPETENCIJE I SUVREMENA NASTAVA." Odgojne znanosti 12, br. 1 (19) (2010): 65-78. https://hrcak.srce.hr/59600
Harvard
Tot, D. (2010). 'UČENIČKE KOMPETENCIJE I SUVREMENA NASTAVA', Odgojne znanosti, 12(1 (19)), str. 65-78. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/59600 (Datum pristupa: 04.12.2021.)
Vancouver
Tot D. UČENIČKE KOMPETENCIJE I SUVREMENA NASTAVA. Odgojne znanosti [Internet]. 2010 [pristupljeno 04.12.2021.];12(1 (19)):65-78. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/59600
IEEE
D. Tot, "UČENIČKE KOMPETENCIJE I SUVREMENA NASTAVA", Odgojne znanosti, vol.12, br. 1 (19), str. 65-78, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/59600. [Citirano: 04.12.2021.]

Sažetak
U radu su prikazani rezultati ispitivanja mišljenja učenika o
bitnim indikatorima učeničke kompetentnosti, kvaliteti nastave i vlastitoj osposobljenosti za njenu evaluaciju. Istraživanje je provedeno na uzorku od tristo trideset četiri učenika osnovnih škola Primorsko-Goranske, Istarske i Ličko- Senjske županije. Učenici su procjenjivali kvalitetu nastave i učenja tijekom njihova dosadašnjeg školovanja kao i mogućnosti za budućnost. Najveći broj ispitanika mišljenja je da se nastava procjenjuje putem čestih pismenih i usmenih ispitivanja za razliku od njihove želje da se procjenjuje razgovorom učenika i učitelja u kojem i učenik postavlja pitanja i daje prijedloge za poboljšanje nastave. Uglavnom se ne slažu da još uvijek nisu dovoljno osposobljeni za procjenjivanje rada svojih učitelja u nastavi, a djelomično se slažu da još uvijek ne procjenjuju u dovoljnoj mjeri svoj rad i postignuća u nastavi. Učenici najvažnijim mjerljivim indikatorima učeničkih kompetencija smatraju
razumijevanje i poštivanje sebe i drugih te uspješno samostalno učenje i rješavanje različitih problema. Relativno nizak rang ispitanici su namijenili indikatorima usmjerenim aktivnostima stjecanja osnovnih znanja i umijeća za provođenje manjih istraživanja.
Faktorskom su analizom sedamnaest indikatora suvremene učeničke kompetentnosti razvrstana u dvije skupine: Metakognitivne sposobnosti, samopoštovanje, uočavanje i rješavanje problema, primjena suvremenih IKT-a i socijalnih vještina i Razvoj funkcionalne pismenosti, istraživačkih sposobnosti i odgojnih vrijednosti.

Ključne riječi
osnovna škol, indikatori učeničke kompetentnosti; nastava i učenje

Hrčak ID: 59600

URI
https://hrcak.srce.hr/59600

[engleski]

Posjeta: 21.503 *