hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.19 No.4-5 (108-109) Listopad 2010.

Izvorni znanstveni članak

MOTIVACIJSKA UVJERENJA U UČENJU MATERINSKOGA JEZIKA I STRANIH JEZIKA

Daria ROVAN   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6990-4388 ; Filozofski fakultet, Zagreb
Andrea-Beata JELIĆ ; Sveučilište u Zagrebu, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (220 KB) str. 873-894 preuzimanja: 889* citiraj
APA 6th Edition
ROVAN, D. i JELIĆ, A. (2010). MOTIVACIJSKA UVJERENJA U UČENJU MATERINSKOGA JEZIKA I STRANIH JEZIKA. Društvena istraživanja, 19 (4-5 (108-109)), 873-894. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/60127
MLA 8th Edition
ROVAN, Daria i Andrea-Beata JELIĆ. "MOTIVACIJSKA UVJERENJA U UČENJU MATERINSKOGA JEZIKA I STRANIH JEZIKA." Društvena istraživanja, vol. 19, br. 4-5 (108-109), 2010, str. 873-894. https://hrcak.srce.hr/60127. Citirano 21.09.2018.
Chicago 17th Edition
ROVAN, Daria i Andrea-Beata JELIĆ. "MOTIVACIJSKA UVJERENJA U UČENJU MATERINSKOGA JEZIKA I STRANIH JEZIKA." Društvena istraživanja 19, br. 4-5 (108-109) (2010): 873-894. https://hrcak.srce.hr/60127
Harvard
ROVAN, D., i JELIĆ, A. (2010). 'MOTIVACIJSKA UVJERENJA U UČENJU MATERINSKOGA JEZIKA I STRANIH JEZIKA', Društvena istraživanja, 19(4-5 (108-109)), str. 873-894. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/60127 (Datum pristupa: 21.09.2018.)
Vancouver
ROVAN D, JELIĆ A. MOTIVACIJSKA UVJERENJA U UČENJU MATERINSKOGA JEZIKA I STRANIH JEZIKA. Društvena istraživanja [Internet]. 31.10.2010. [pristupljeno 21.09.2018.];19(4-5 (108-109)):873-894. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/60127
IEEE
D. ROVAN i A. JELIĆ, "MOTIVACIJSKA UVJERENJA U UČENJU MATERINSKOGA JEZIKA I STRANIH JEZIKA", Društvena istraživanja, vol.19, br. 4-5 (108-109), str. 873-894, listopad 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/60127. [Citirano: 21.09.2018.]

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja vezana
uz učenje materinskoga jezika (hrvatski), prvoga stranog
(engleski) te drugoga stranog jezika (francuski). Pritom smo htjeli
utvrditi razlikuje li se razina motivacijskih uvjerenja u ovim
predmetima te u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja povezana
s uspjehom u pojedinim predmetima. U istraživanju je
sudjelovalo 98 gimnazijalaca; oni su ispunjavali upitnik koji se
sastojao od skala kojima su ispitivani samodjelotvornost,
percepcija vrijednosti te ciljevi dostignuća, a prikupljene su i
njihove ocjene. Rezultati istraživanja pokazuju da među
pojedinim predmetima postoje značajne razlike za procjenu
korisnosti i samodjelotvornosti, kao i za cilj ovladavanja
izbjegavanjem. Najnepovoljniji sklop motivacijskih uvjerenja
vezuje se uz francuski, a najpovoljniji uz engleski jezik. Obrasci
povezanosti motivacijskih uvjerenja s uspjehom vrlo su slični za
sve proučavane jezike, pri čemu se kao ključni prediktor uspjeha
pokazala procjena samodjelotvornosti. Dobiveni rezultati mogu
biti vrlo korisni za planiranje poučavanja, koje pozitivno
pridonosi učeničkoj motivaciji za učenje jezika.

Ključne riječi
motivacija; učenje jezika; ciljevi dostignuća; samodjelotvornost; percepcija vrijednosti

Hrčak ID: 60127

URI
https://hrcak.srce.hr/60127

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.719 *